دستاوردهای جدید سپاه در تشخیص «کرونا» رونمایی شد

فرمانده کل سپاه از جدیدترین دستاورد علمی و تحقیقاتی در حوزه تشخیص کرونا که توسط متخصصان بسیجی تولید شده است رونمایی کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه امروز (چهارشنبه) از جدیدترین دستاورد علمی و تحقیقاتی در حوزه تشخیص کرونا که توسط متخصصان بسیجی تولید شده است رونمایی کرد.

فرمانده کل سپاه در حاشیه این مراسم، گفت: این دستاورد یک پدیده علمی و فناوری نوظهور و منحصر به فردی است که بعد از شیوع کرونا در کشور توسط بسیجیان دانشمند و با اخلاص این پدیده توسعه پیدا کرد.

وی افزود: اساس آن این است که با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی یعنی استفاده از ویروس دوقطبی که داخل این دستگاه تعبیه می‌شود، هر نقطه‌ای از محیط تا شعاع صد متر که آلوده باشد آنتن این دستگاه در مقابل آن قرار می‌گیرد و در عرض ۵ ثانیه موفق می‌شود که نقطه آلوده را کشف کند.

فرمانده کل سپاه گفت: این دستگاه نیاز به خون گیری ندارد و از راه دور انجام و هوشمندانه عمل می‌کند یعنی برای غربالگیری انبوه استفاده می‌شود و سطوح آلوده و انسان‌هایی را که آلوده هستند را کاملاً تشخیص می‌دهد و در عین حال برای ضد عفونی‌های هوشمند هم پاسخ می‌دهد که بی‌جهت نقاط غیر آلوده ضدعفونی نشود.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این یک پدیده علمی شگفت انگیز است و در بیمارستان‌های مختلف تست شده و بیش از ۸۰ درصد دقت و صحت آن جواب داده است و مبنای خیلی خوبی برای هر نوع ویروسی خواهد بود.

کد خبر: 1066268

وب گردی

وب گردی