دستمزد تعیین شده برای کارگران توسط دولت  با قوانین مغایرت دارد

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: دولت باید بر اساس قوانین و معیارهای موجود حداقل حقوق کارگری را مشخص کند که متاسفانه رقم تعیین شده با قانون هم‌خوانی ندارد.

دانشور خدا‌بنده‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مصوبه تعیین میزان دستمزد کارگران در سال 99 توسط دولت اظهار کرد: با توجه به اخبار بازنگری و تجدید نظر دولت در رابطه با حقوق کارگران، لزوم توجه به تورم کشور و همچنین تناسب نسبی بین دخل و خرج و درآمد در وضعیت کنونی باید افزایش حقوق قشر کارگری افزایش پیدا کند و نسبت‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه تعیین دستمزد کارگران توسط دولت در سال 99 با قانون مغایرت دارد، گفت: دولت بدون درنظر گرفتن نظرات سندیکاها و نمایندگان شوراهای کارگری نباید تصمیمات خود را تحمیل کند. معیار و ملاک در قوانین کشور برای تعیین دستمزد کارگران مشخص است و دولت باید بر اساس این قوانین حداقل حقوق کارگری را مشخص کند.

دبیر سیاسی اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: دولت و مسئولان باید با برگزاری جلسات کارشناسی، مسئله تعیین دستمزد کارگران را هرچه سریعتر مرتفع کند تا دغدغه و نگرانی‌های کارگران پرزحمت جامعه رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگران حرکت‌دهنده چرخ‌های جهش تولید در سال 99 هستند، گفت: در سال جهش تولید از مسائل ابتدایی مانند افزایش حقوق کارگران باید گذر شود و به مشکلات اساسی بپردازیم. همچنین امید داریم دولت دست از حاشیه‌ها بردارد و در سالی که درگیر ویروس کرونا هستیم، برنامه ریزی متناسب با شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری را تحقق بخشد.

خدابنده‌لو در پایان خاطر نشان کرد: کارگران از اقشار کم درآمد جامعه هستند و با توجه به تورم بالای سال‌های اخیر کشور و شرایط سخت معیشتی قطعا در سال آینده با حقوق مشخص شده به مشکلات اساسی برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066272

وب گردی

وب گردی