پلاسمادرمانی 50 درصد بیشتر از سایر روش‌های درمان کرونا اثربخشی دارد

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)با بیان اینکه پلاسمادرمانی نسبت به سایر روش‌های درمانی کرونا 50 درصد اثربخشی بیشتر داشته است از درمان 150 بیمار به روش پلاسما درمانی در بیمارستان بقیةالله (عج) خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالمجید چراغعلی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)درباره وضعیت اجرای طرح پلاسما درمانی در کشور گفت: این طرح بر مبنای یک اصل علمی اجرایی شده است به این صورت که بدن اغلب افرادی که به بیماری ویروسی مبتلا می‌شوند آنتی بادی تولید می‌کند و بدن بیمار در مقابل بیماری مقاوم می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه در اسفندماه در کشور ما آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، پایگاه اصلی انجام این پروژه بیمارستان بقیةالله (عج) است و سازمان انتقال خون نیز همکاری خیلی خوبی برای اجرای این پروژه دارد و این پروژه در سراسر کشور در حال گسترش است.

چراغعلی با بیان اینکه در بیمارستان بقیةالله (عج) تاکنون 150 بیمار به این شیوه درمان شده‌اند و نتایج مثبت بوده است گفت: اهدای پلاسما باید توسط افرادی انجام شود که دو هفته از زمان بیماری آنها گذشته باشد و آنتی بادی در بدن آنها تولید شده باشد. این افراد به عنوان اهداکننده بالقوه شناخته می‌شوند، پلاسمای این افراد برای اطمینان از وجود آنتی بادی ضد کرونا تست می‌شود.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با بیان اینکه این طرح نیاز به داوطلب اهدای پلاسما دارد گفت: اطلاعات اولیه ما نشان می‌دهد این روش درمانی به نسبت سایر روش‌های درمانی 50 درصد اثربخش تر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066280

وب گردی

وب گردی