روان پریش عامل انتشار فیلم کذب انتشار ویروس کرونا دستگیر شد

 معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری منتشر کننده کلیپ انتشار ویروس کرونا در فضای حقیقی که فردی روان پریش بود، در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن فردی اقدام ب انتشار ویروس کرونا بر روی صندلی، تیر‌های چراغ برق و تنه درختان می‌کرد، با توجه به تاثیر منفی این عمل در امنیت روانی هموطنان به شیوع کرونا ویروس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در بررسی‌های اولیه و شناسایی محل وقوع جرم در استان آذرباییجان شرقی با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا استان، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ دستور قضایی، وی در محل اقامت خود دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده و با استخراج ادله جرم فرد متهم ضمن اقرار به جرم خود، دلیل اصلی این اقدام مجرمانه را شوخی و سرگرمی عنوان کرد وبا توجه به بروز حالات و رفتار‌های خاص در متهم، وجود مشکلات روحی و روانی و وسواس فکری به عنوان عامل اصلی این رفتار نابهنجار و مجرمانه در وی تایید شد و طی آزمایشات تخصصی توسط کادر پزشکی استان هیچ گونه علایمی دال بر وجود بیماری کرونا در متهم مشاهده نشد.

این مقام انتظامی گفت: در روز‌های گذشته نیز افرادی اقدام به تهیه و بارگزاری کلیپ‌هایی با مضمون مشابه در فضای مجازی کرده بودند که ضمن شناسایی و دستگیری این متهمان مشخص شد عامل اصلی بروز این رفتار مجرمانه صرفا شوخی و سرگرمی بوده که با توجه به ارتکاب به فعل مجرمانه و تشویش اذهان عمومی با استناد به ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی فصل جرایم رایانه‌ای متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ پاشایی گفت: پلیس فتا بر حسب ماموریت‌های ذاتی و محوله خود با " رصد دقیق اخبار و مطالب بارگزاری شده در فضای مجازی مرتبط با ویروس کرونا در کارگروه ویژه " در صورت مشاهده هر گونه مطالب و کلیپ‌های دروغین و خلاف واقعه که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در هموطنان شده باشد، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی مراجعه کنند و موضوع را جهت رسیدگی سریع‌تر با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066287

وب گردی

وب گردی