عرضه رباتی که بیماران را در گام برداشتن یاری می‌کند

گروهی از محققان کشور ربات توانبخش برای کمک به بیماران ضایعه مغزی و MS در گام برداشتن، عرضه کردند که این ربات می‌تواند در روند بهبود کیفیت زندگی این دسته از بیماران موثر باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امین اسدی قائم مقام یک شرکت دانش بنیان گفت: ربات توانبخشی آموزش گام برداری به بیماران مبتلا به سکته مغزی، ضایعه نخاعی و یا MS در گام برداشتن کمک کند تا از این طریق از تحلیل رفتن عضلات و مفاصل آنها جلوگیری کند ضمن آنکه در روند بهبود کیفیت زندگی آنها یک نقش درمانی موثر ایفا می‌کند.

وی افزود: راه‌ بردن این دسته از بیماران با استفاده از پرسنل انسانی یک عمل بسیار طاقت فرسا و پرهزینه است، زیرا این بیماران سال‌ها روی ویلچر بوده‌اند و غالباً نیز از وزن زیادی برخوردار هستند. ولی این ربات می‌تواند بیماران را در گام برداشتن کمک کند.

به گفته این محقق، نمونه خارجی این ربات با قیمت 250 هزار دلار قیمت عرضه می‌شود ولی ربات ساخت داخل با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی است.

اسدی با خاطر نشان کرد: چون بیمه، درمان‌های توانبخشی را پوشش نمی‌دهد، بیشتر مشتریان ما کلینیک‌های خصوصی هستند و این موضوع هزینه قابل توجهی را به خانواده‌های بیماران تحمیل می‌کند. اگر بیمه‌ها چنین سرویس‌های دانش بنیانی را مورد توجه قرار دهند، حتماً مراکز درمان دولتی نیز نسبت به استفاده از چنین فناوری‌هایی اقبال بیشتری از خود نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066292

وب گردی

وب گردی