تبیین نقش رونق تولید در اقتصاد کشور بر عهده نخبگان دانشگاهی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولیت تبیین دقیق و شفاف اهمیت رونق تولید در قدرت اقتصاد کشور در وهله نخست بر عهده قشر فرهیخته کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی مراکز استان ها و واحدهای جامع و مستقل دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کلانتری در این جلسه، تبادل نظر درباره مأموریت های پیش روی این معاونت در راستای نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، بررسی عملکرد و فعالیت های خلاقانه معاونت های فرهنگی و دانشجویی در دوره شیوع کرونا ویروس، بررسی پیشنهادهای خلاق و بدیع فرهنگی و دانشجویی در این دوره، تحلیل مباحث مربوط به فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی پساکرونا و همچنین تبادل نظر درباره اقدام های لازم در ماه مبارک رمضان، را از مهم ترین اهداف برگزاری این نشست برشمرد.

وی درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی درباره نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید» گفت: دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور می تواند در خصوص روند رونق تولید، سه کار مهم را انجام دهد؛ نخستین کار، تبیین دقیق و شفاف اهمیت رونق تولید در قدرت اقتصاد کشور است که می‌توان گفت این مسئولیت در وهله نخست بر عهده قشر فرهیخته کشور است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دومین کار، فرهنگ سازی لازم در این حوزه است؛ یعنی فرهنگ تلاش و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها و فرصت ها. کار سوم نیز نقش آفرینی دانشگاه به سهم خود در تولید است، به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی که به لحاظ امکانات و زیرساخت های لازم بسیار غنی است و می‌تواند در این حوزه، نقش بزرگی ایفا کند.

کلانتری درباره فرصت ماه مبارک رمضان برای ارتقای فضای فکری، قرآنی و معنوی دانشگاه، اظهار داشت: همه عزیزان باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و با توجه به شیوع کرونا ویروس، اگر امکان حضور فیزیکی در دانشگاه فراهم نشود باید با تلاش مضاعف، برای ارتقای معنویت اخلاق و معرفت دینی، از فضای سایبر حداکثر بهره را برد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان به علت شیوع کرونا ویروس، دانشگاه و آموزش عالی کشور را تعطیل کرد، افزود: پیش آمدن این شرایط یک آزمون بزرگ برای همگان است و به واقع می توان با درایت، خردورزی و مشورت با متخصصان حوزه های مختلف و همچنین استفاده مطلوب از فضای سایبر و ارتباط و آموزش به شیوه الکترونیکی، این دوره را هم به نحو شایسته سپری کرد.

وی همچنین بر اجرای دقیق دستورالعمل ایمنی و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در سطح خوابگاه‌ها، سلف‌ سرویس و بوفه‌های واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که اسفند 98 از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه ابلاغ شده بود، تاکید کرد.

در این نشست، تعدادی از مدیران کل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به ارائه توضیحاتی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066299

وب گردی

وب گردی