به کادر پزشکی رحم کنید

معاون وزیر بهداشت ضمن هشدار در خصوص افزایش حضور مردم در اجتماع گفت: ازمردم می‌خواهم که به فرزندانشان در بیمارستان‌ها رحم کنند چرا که آنها دو ماه است که در مهار شیوع کرونا کار طاقت فرسا انجام می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج حریرچی صبح امروز در حاشیه سفرش به استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: از روز گذشته تاکنون از وضعیت بهداشتی و درمانی دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل بازدید و ارزیابی میدانی از اقدامات این دو استان درمهار کرونا صورت گرفته و جلسات ستاد استان دراین زمینه برگزار شد.

وی با بیان این که این دو استان از نظر شیوع در شرایط متوسط قرار دارند و توانسته‌اند تا حدودی کرونا را کنترل کنند گفت: وضعیت این دو استان در حالت خط صاف است.

حریرچی با بیان این که ما نگران وضعیت کل کشور هستیم گفت: همکاری مردم نقطه قوت ما در مقابله با کرونا است. که فاصله گذاری اجتماعی را با رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تداوم بخشیدند اما هشدار جدی می‌دهم چرا که نشانه‌های جدی از حضور غیر ضرور مردم در سطح شهر و بازار و همچنین حضور مردم برای قدم زدن افزایش یافته است و ما نگران آن هستیم که در آینده اثر این حضور را ببینیم.

وی با بیان این که هر اقدام اجتماعی که باعث تشدید حضور مردم در اجتماعات می شود پسندیده نیست تاکید کرد: از مردم می خواهیم که به شعار درخانه می مانیم پایبند باشند و دید و بازدیدها و ترددهای غیر ضرور را به حداقل برسانند تا بتوانیم در ماه اردیبهشت ابتلا به ویروس را کاهش دهیم.

وی خطاب به مردم گفت: از شما می خواهم که به فرزندانتان که در حوزه سلامت کار می کنند از جمله پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و غیره رحم کنید چرا که این افراد دو ماه است که کار طاقت فرسا انجام می دهند؛ اجازه دهید این بیماری کنترل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066302

وب گردی

وب گردی