راه‌اندازی خط تولید تونل‌های سلامت درمرکز رشد واحد خمینی شهر

مدیرعامل واحد فناور «پرداز طب» مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر از راه‌اندازی خط تولید دستگاه «تونل‌های سلامت» در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خمینی شهر، محمد مهدیدخت درباره ساخت دستگاه «تونل سلامت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف ارتقای ضریب امنیت بهداشتی ساختمان بیمارستان‌ها، سازمان‌ها، مجموعه‌های اداری و مجتمع‌های کارگاهی و مسکونی و ورودی معابر عمومی در سطح شهر، خط تولید « تونل سلامت » راه‌اندازی شده است.

وی افزود: به همراه چند تن از همکاران در واحد فناور «پرداز طب» مرکز رشد فناوری‌های نوین تولید و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با خلاقیت و ابتکار و در ظرف کمتر از پنج شبانه روز، دستگاه ضدعفونی کننده قابل نصب در ورودی ساختمان‌ها را طراحی و تولید کردیم.

مدیرعامل واحد فناور پرداز طب مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به سهولت نصب و جابه‌جایی آسان این دستگاه عنوان کرد: تونل سلامت طراحی شده توسط این واحد فناور، دارای موتور و سازه ساده و قطعات آن کاملاً ایرانی و بومی و بدون پیچیدگی خاص است و با توجه به حجم متناسب آن، قابلیت نصب در ورودی و خروجی همه ساختمان‌ها و معابر عمومی را دارد.

سرپرست تیم فنی تولیدکننده «تونل سلامت» نیز به خبرنگار آنا گفت: «این دستگاه دارای سنسور آب‌پاشی به طول سه متر است که افراد به محض ورود در تونل با حساسیت سنسور حرکتی آن به طور تمام‌قد با پاشیدن مایع مخصوص و استاندارد ضدعفونی می‌شوند و نحوه کار این دستگاه به نوعی طراحی شده که حتی کف کفش افراد نیز ضدعفونی می‌شود.

حامد فانی مایع مورد استفاده را هیپوکلرید سدیم یک درصد مخلوط در آب عنوان کرد و افزود: «این مایع برای پوست بدن ضرری نداشته و به دستگاه تنفسی افراد آسیبی وارد نمی‌کند.

علی حیدری معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر نیز از ظرفیت تولید انبوه این دستگاه در این واحد دانشگاهی خبر داد و مطرح کرد: مرکز رشد فناوری‌های نوین تولید و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه آمادگی ثبت سفارش و تحویل این دستگاه را در سراسر کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066309

وب گردی

وب گردی