فنلاند: کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را افزایش می دهیم

فنلاند بعد از اقدام رئیس جمهور آمریکا در قطع کمک مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت، از افزایش کمک مالی به این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به دنبال سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت ومتهم کردن آن به قصور در زمینه اطلاع رسانی درباره ویروس کرونای جدید و اعلام تعلیق کمک مالی آمریکا، فنلاند عصر چهارشنبه اعلام کرد کمک‌های مالی به این سازمان بین‌المللی را افزایش خواهد داد.

به گفته منابع مطلع، فنلاند اعلام کرده علی رغم تهدیدات ترامپ، کمک مالی خود به سازمان جهانی بهداشت را افزایش میدهد.

ترامپ بامداد چهارشنبه اعلام کرد کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را به بهانه «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا به حالت تعلیق درمی‌آورد تا بررسی‌های لازم در این زمینه را صورت دهد.

اعضای گروه بیست (جی۲۰) در کنفرانسی از راه دور اعلام کردند از واکنش سازمان بهداشت جهانی در مقابله با ویروس کرونا حمایت می‌کنند. «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه این خبر را در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در تعلیق کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه همه‌گیری کرونا در جهان اعلام کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز همچون دیگر مقام‌ها و سازمانهای بین‌المللی، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه شیوع کرونا را محکوم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066344

وب گردی

وب گردی