بیمارستان مسیح دانشوری خط مقدم مبارزه با کرونا/میزان فوت بستری شدگان آی سی یو ما نصف آمار کشورهای دیگر است

دکتر علی اکبر ولایتی گفت: بیمارستان مسیح دانشوری در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد و میزان فوت بیماران بستری شده در بخش آی سی یو بیمارستان ما نصف آمار فوتی های مشابه در برخی کشورهای دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با شرکت حضوری و همچنین مجازی برخی از اعضا و از جمله دکتر ولایتی روز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار شد.

در این جلسه دکتر ولایتی ضمن ارائه موضوعات و مطالب متنوعی در خصوص شیوع کرونا در کشور و از جمله اقدامات و فعالیت های شبانه روزی که در بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا انجام شد گفت: تعداد مراجعان سرپایی به بیمارستان (درمانگاه و اورژانس) مسیح دانشوری ظرف مدت 57 روز گذشته حدود 12000 نفر بوده اند که از این تعداد حدود 2500 نفر بستری شده و حدود 600 نفر نیز در بخش آی سی یو مورد درمان و مراقبت قرار گرفتند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تعداد فوت شدگان بستری در آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری را کمتر از 8% اعلام کرد و گفت: این آمار کمتر از نصف آمار فوت شدگان در برخی کشورهای دیگر است.
دکتر ولایتی افزود: طی این مدت از سوی وزارت بهداشت، مرکز مسیح دانشوری به عنوان یکی از چند مرکز کلینیکال ترایال بوده است که داروهای مرتبط نیز طی مراحل قانونی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به روش پلاسمادرمانی و دریافت پلاسما از افرادی که بهبود یافتند و میزان آنتی بادی در آنها بالا رفته است و تزریق به افراد مبتلا که وضعیت عمومی آنان وخیم بوده است، گفت: نتایج اولیه به دست آمده امید بخش بوده ولی هنوز تعداد بهبود یافتگان به میزانی نیست که بتوان نتیجه قطعی را اعلام کرد.
دکتر ولایتی با اشاره به ابتلای خود و تعدادی از پرسنل بیمارستان اعم از پزشکان، پرستاران، تکنسین ها و خدمتگزاران در طول این مدت به بیماری کرونا گفت: دکتر جماعتی، دکتر کیانی و دکتر ورهرام از مدیران و پزشکان بیمارستان نیز از جمله این عزیزان بودند که به ویروس مبتلا شدند.
وی افزود: در حال حاضر و کماکان مجموعه پرسنل در حال خدمت رسانی به بیماران هستند که روزانه حدود 30 الی 40 بیمار در مجموعه بستری شده و همین حدود بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می شوند.

کد خبر: 1066355

وب گردی

وب گردی