توزیع کمک مومنانه ۵۰۰ هزار تومانی بسیج در ماه رمضان به اقشار آسیب‌پذیر

رئیس جدید بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه پویش - رزمایش کمک مومنانه بسیج پس از توصیه رهبر انقلاب مبنی بر کمک به اقشاری که این روزها با چالش اقتصادی مواجه اند، طراحی شد، گفت: در این اقدام قصد داریم پس از شناسایی این افراد، در ماه مبارک رمضان کمک معیشتی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در اختیار آنها قرار دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مینا بیابانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سرتاسر کشور و با توجه به ماموریت ها و وظایفی که بسیج بر عهده دارد، بسیجیان از همان ابتدای شیوع پا به میدان جهاد گذاشته و خوشبختانه در همه عرصه های مورد نیاز و ضرورت حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: خواهران بسیجی در کنار برادران در عرصه جهاد سلامت، به منظور امداد و کمک رسانی و حتی به عنوان نیروی خدماتی در مراکز درمانی حضور پیدا کردند. ضمن اینکه با توجه به نیازی که کشور به مواد ضدعفونی، ماسک و تجهیزات بهداشتی داشت سریعا پایگاه ها، مساجد، حسینیه ها و منازل خود را به پایگاه های تولید تجهیزات و لوازمات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا تبدیل کردند. که در بسیاری از این پایگاه ها، برای روحیه دادن به عزیزان جهادگر عرصه سلامت، شروع به تهیه و پخت غذای گرم کردند تا باعث تجدید قوا و روحیه آنان شوند.

بیابانی افزود: بسیجیان سراسر کشور با حضور حماسی و جهادگرانه خود تلاش کردند در محله ها عزیزان مستمند و سالمند را شناسایی و اقلام مورد نیاز آنان را تهیه و با مراجعه به در منزل تحویل دادند. همچنین سعی کردند با شناسایی خیرین و جمع آوری کمک های مالی آنان، به خدمت رسانی به افراد مستمند بپردازند و سبدهای معیشتی مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهند.

اقدامات مشاوره ای و قرارهای معنوی مجازی در جهت تقویت روحیه خانواده های گرفتار

ارارئه مشاوره و خدمات روانشناسی از دیگر اقدامات بسجیان در بحران کرونا است که رئیس بسیج جامعه زنان کشور به آن اشاره کرد و توضیح داد: ارتباط گیری با بیماران و افرادی که در نقاهتگاه ها هستند یا خانواده هایی که در کنار بیماران کرونایی در منازل روزگار سپری می کنند و دچار افسردگی و تنش و پرخاشگری می شوند از جمله عملکرد بسیجیان است که خانواده ها را به نوع گفتمان و مهارت های زندگی در دوران موقت کرونایی راهنمایی و مشاوره می دهند که این کار به شکل بسیج محله ای انجام می شود

وی گفت: فعالیت در فضای مجازی از دیگر خدمات بسیجیان در این روزها است که با ایجاد سرگرمی و پویش هایی، اوقات ماندن در خانه را بهنیه و به ارتقای معنویت خانواده ها کمک کنند؛ برنامه هایی مانند راه اندازی قرارهای معنوی برای برگزاری نماز استغاثه در جهت ایجاد فضا وتجدید قوای معنوی افراد.

ایجاد فرهنگ هر خانه یک پایگاه انتقال خون

معرفی جهادگران سلامت و ارتباط گیری با بیمارستان هایی که میزبان کرونایی هستند از دیگر اقدامات بسیج است که بیابانی به آن اشاره و تصریح کرد: از هجدهم تا ۲۴ فروردین ماه با هماهنگی سازمان انتقال خون کشور تلاش شد بسیجیان کشور از جمله خواهران به اتفاق خانواده برای اهدای خون حضور یابند زیرا زنان به دلیل ترس از اهدا کمتر در این امر حضور داشتند و ما سعی کردیم سنت حسنه ای را پایه گذاری کنیم و بنا داریم سه بار در سال این اتفاق بیافتد. «هر خانه یک پایگاه انتقال خون» فرهنگی است که باید در میان خانواده ها نهادینه شود که اهدای خون به طور مرتب در طول سال داشته باشیم و کمبودهای بانک خون مرتفع شود.

ایجاد پویشی در حمایت از بحران زدگان اقتصادی

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر این که اولویت بسیج تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همه زمینه ها است، ادامه داد: پویش - رزمایش کمک مومنانه یکی دیگر از کارهای فاخر بسیج است که پس از توصیه رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر کمک به اقشاری که در این روزها با چالش اقتصادی مواجه شده اند، طراحی شد که در این پویش همه ملت ایران شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این پویش، بنا است در هر محله بسیجیان خانواده هایی را شناسایی کنند که به واسطه این بیماری کسب و کار خود را از دست داده اند و مشکل جدی در معیشت آنان اتفاق افتاده است. پس از تشکیل این بانک اطلاعاتی و شناسایی افراد محتاج، قصد داریم کمک معیشتی به مبلغ ۵۰۰ هزارتومان در اختیار این افراد قرار دهیم تا بتوانند حداقل های معیشتی خود را مرتفع کنند تا کسب و کار آنان دوباره به حرکت درآید.

بیابانی گفت: با توجه به این که حوزه فعالیت و اولویت بسیج جامعه زنان، خانواده است در همین راستا زنان سرپرست خانوار اولویت قرار خواهند گرفت؛ زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش هیچ مرکز خیریه و مراکز امدادرسانی نباشند.

امیدواریم در این کمک مومنانه که بسیج طراحی کرده است زنان مومن و خیر همانند گذشته با ما همکاری تمام و کمال را داشته باشند و به کد دستوری که سازمان بسیج معرفی کرده که عبارت است از ستاره ۸۸۰ ستاره ۱۱ مربع مراجعه و کمک های خود را به این کد دستوری یا شماره حسابی که سازمان بسیج اعلام کرده واریز کنند تا بتوانیم در این امر با موفقیت، خدمات اندکی را به مردم شریف ارایه دهیم تا این شرایط را با عسر و حرج کمتری بگذرانند.

وی گفت: این کمک هزینه معیشتی در ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع خواهد شد.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1066367

وب گردی

وب گردی