۹۳۷ نفر از داوطلبان جهادی دانشگاه در سامانه ۴۰۳۰ مشارکت کردند/ راه اندازی درگاه آموزشیِ پیشگیری از کرونا در دانشگاه آزاد

مدیر کل دفتر توسعه خدمات سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از مراجعه ۳ هزار و ۳۰۰ نفر بیمار مبتلا و افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی دانشگاه خبر داد.

قاسم بگلو در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات حوزه خدمات سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در همان روزهای آغازین که زمزمه های بیماری کووید 19 در ایران پیچید فعالیت های خود را به عنوان نهادی علمی و دارای مراکز درمانی شروع کرد و در این مسیر در راستای برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا گام برداشت.

او با بیان این که مهمترین اقدامات در خصوص بیماری کرونا توسط دفتر توسعه خدمات سلامت تشکیل شورای سلامت دانشگاه و کمیته مقابله با کرونا است اضافه کرد: همچنین مقررات مربوطه تدوین و بر امور انجام شده پیگیری و نظارت شد. برگزاری جلسات هماهنگی امور با سازمان های خارج از دانشگاه از جمله معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر اقدامات انجام شده بود.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که درگاه آموزشی مرتبط با پیشگیری از کرونا به آدرس salamat.iau.ir با همکاری مرکز فناوری دانشگاه نیز راه اندازی شده است گفت: محتوای آموزشی مناسب پیشگیری از کرونا به تفکیک بخش های مختلف دانشگاه اعم از مدارس و اماکن عمومی تدوین و در این درگاه بارگذاری شد.

به گفته او مشارکت در راه اندازی مرکز پاسخگویی مشاوره تلفنی 4030 وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از دیگر اقدامات دفتر توسعه سلامت است.

بگلو در ادامه تصریح کرد: هماهنگی امور اختصاص فضاهای فیزیکی واجد شرایط دانشگاه برای دوره نقاهت بیماران بهبود یافته کرونایی در راستای تفاهم با ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیگیری شد. همچنین پیگیری و نظارت بر امور مشارکت داوطلب های جهادی سلامت در مبارزه با کرونا به صورت حضوری( در محل مراکز درمانی) و غیرحضوری را نیز در دستور کار قرار دادیم و بر عملکرد این گروه نظارت کردیم.

به گفته او برگزاری جلسات آموزشی برای پرسنل خدماتی بلوک های سازمان مرکزی و هتل فرهیختگان و گندزدایی فضاهای اداری پر خطر مربوطه با همکاری اداره کل پشتیبانی و بیمارستان فرهیختگان از دیگر اقدامات انجام شده است.‌ همچنین ارتباط مجازی با روسای بیمارستان ها و معاونین علوم پزشکی استان ها و پیگیری امور به ویژه در ایام تعطیلی دانشگاه را نیز برقرار کردیم.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات سلامت معاونت علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات ستاد دانشگاه آزاد اسلامی استان ها نیز توضیح دهد: در استان ها نیز ستاد آگاه سازی کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با مسئولیت معاون علوم پزشکی استان مربوطه تشکیل شد. همچنین برقراری ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی استان ها برای هماهنگی و پیگیری امور مرتبط نیز در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان این که ضد عفونی و گندزدایی سطوح و مکانهای عمومی از جمله خوابگاهها و سلف سرویس و سرویسهای بهداشتی نیز انجام شد اضافه کرد: اطلاع رسانی و آموزش های مرتبط با پیشگیری از کرونا با استفاده از فضای مجازی برای دانشجویان و کارکنان نیز پیگیری شد. پذیرش و درمان بیماران کرونایی با رعایت پروتکل ها وزارت بهداشت و فعال سازی کمیته های کنترل عفونت در بیمارستان های تابعه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در استان ها است.

بگلو در ادامه با بیان این که آمار مراجعین مشکوک و مبتلا به مراکز درمانی دانشگاه تا بیست و پنجم فروردین ماه سه هزار و ۳۰۰ نفر است اضافه کرد: همچین ۹۳۷ نفر از داوطلبان گروه سلامت جهادی سلامت برای همکاری در سامانه ۴۰۳۰ مشارکت داشتند. ۳۷۴ نفر نیز به صورت داوطلب گروه سلامت جهادی سلامت برای همکاری حضوری در بیمارستان های دولتی حضور داشتند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات سلامت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: ضمنا بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه از زمان شیوع بیماری، آمادگی خود را برای پذیرش بیماران کرونایی با امکانات و تجهیزات لازم و با رعایت پروتکل های مربوطه به دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه اعلام کردند و شاهد همکاری خوب آنها به ویژه در بیمارستان های مستقر در تهران هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066373

وب گردی

وب گردی