قانون عجیب برخی دانشگاه‌ها برای تبدیل وضعیت استادان پیمانی

مرکز جذب وزارت علوم قانون برخی دانشگاه‌ها، مبنی بر سفر به یک فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای تبدیل وضعیت از پیمانی را خلاف مقررات عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز جذب وزارت علوم درباره قانون برخی از دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه در حکم کارگزینی افراد پیمانی درج می‌کنند که برای تبدیل وضعیت از پیمانی باید به یک فرصت مطالعاتی به خارج از کشور سفر کنند، توضیحاتی ارائه کرد.

مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم اعلام کرد؛ هیچکدام از هیئتهای عالی و مرکزی جذب چنین مقرراتی را وضع نکرده‌اند. اگر دانشگاهی چنین قوانینی را وضع یا در حکمی درج کرده خودش باید پاسخگو باشد از نظر مرکز این کار خلاف مقررات و با شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نفی وابستگی و دلباختگی به شرق و غرب سازگاری و انسجام ندارد.

همچنین مقررات هم مأموریت بیش از دو ماه را برای اعضای پیمانی تایید نمی کند و با توجه به اینکه این که استادان اکثرا متاهل‌اند و در ابتدای زندگی مشترک هستند، به ویژه خانم‌ها این نوع مقررات می‌تواند کانون خانواده را متلاشی کند.

تلاش هیئت عالی و مرکزی جذب آن بوده است که مقررات تبدیل وضعیت استادان را سهل و آسان کند، لذا رکود علمی مورد رضایت هیچ یک از دست اندرکاران آموزش عالی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066388

وب گردی

وب گردی