تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد قائم‌شهر با سازمان فنی‌وحرفه‌ای منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری‌های ایجاد زنجیره آموزش، مهارت و اشتغال در سال جهش تولید با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر و مرکز مشاوره و کارآفرینی پیشه پویان برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از قائم‌شهر، تفاهم‌نامه همکاری‌های ایجاد زنجیره آموزش، مهارت و اشتغال در طرح آما ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در سال جهش تولید با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر و مرکز مشاوره و کارآفرینی پیشه پویان برتر در واحد قائم‌شهر منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، پرورش دانشجویان مهارت‌محور و ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی به مدت سه سال از تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه منعقد شد که در پایان مدت درصورت تمایل طرف‌های مشارکت، قابل تمدید است.

آموزش مهارت‌محور با برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت و کارگاه های آموزشی، ایجاد فضای کار مشترک با راه‌اندازی استارت‌آپ، راهنمایی سرمایه‌گذاری به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، کارآفرینی و ایجاد فضاهای جدید کسب و کار، ارائه مشاوره‌های حقوقی و ثبتی، مشارکت در فعال‌سازی کافه کارآفرینی در استان، ارائه خدمات مشاوره تخصصی به متقاضیان طرح‌های سرمایه‌گذاری مبتنی‌بر نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان، ارزیابی فنی و اقتصادی طرح‌های نوآورانه، کمک به جذب فناوری، تکنولوژی مدرن و دانش فنی بنگاه‌های اقتصادی، پیگیری و ارائه خدمات در راستای مدیریت و برنامه‌ریزی برای تسهیل کسب و کار در طرح‌های اشتغال‌زا زمینه‌های همکاری بین طرفین است.

مسئولیت آموزش، ارائه خدمات فنی دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت مرکز رشد و مرکز تجاری‌سازی محصولات برعهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر است.

مسئولیت پشتیبانی و همکاری مشترک در بخش آموزش مهارتی نیز با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر است.

همچنین مسئولیت ارائه خدمات در فرایند سرمایه‌گذاری و مشاوره‌های حقوقی و اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی کسب و کار با مرکز مشاوره و کارآفرینی پیشه پویان برتر قائم‌شهر است.

نحوه اجرایی‌کردن تفاهم‌نامه به این شکل است که در صورت لزوم برای هریک از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار مشارکتی برمبنای تنظیم مدل کسب و کار مربوطه (BP)، قراردادهای همکاری مستقل برمبنای این تفاهم‌نامه تنظیم و منعقد خواهد شد.

به‌منظور اجرایی‌کردن مفاد این تفاهم‌نامه و تنظیم قراردادهای مرتبط، یک شورای راهبردی در مدت ۱۰ روز با عضویت نمایندگان رسمی طرف‌های مشارکت تشکیل شده و نتایج حاصل از جلسات شورا طبق تفاهم‌نامه قابل اجراست.

این تفاهم‌نامه در سه نسخه و هشت ماده با حکم واحد و یکسان تهیه شد و به امضای طرف‌های مشارکت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066392

وب گردی

وب گردی