بهره‌برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه تولید ماسک

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از بهره‌برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه تولید ماسک کشور خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سعید سرکار با بیان اینکه بزرگترین کارخانه تولید ماسک کشور به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در شهرک صنعتی اشتهارد به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این واحد تولیدی توانایی اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه طی مدت یک ماه راه‌اندازی شد و ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسک را دارد، خاطرنشان کرد: در این کارخانه از دستگاه صنعتی نانوالیاف استفاده شده که به همت فناوران نانویی ایرانی ساخته شده است.

سرکار، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای دارای توانمندی تولید ماسک‌های N95 دانست و ادامه داد: این نوع ماسک‌ها می‌توانند ذرات باکتری و ویروس را مهار کنند. حدود ۸ سال قبل برای خرید تجهیزات تولید نانوالیاف به یکی از شرکت‌های اروپایی مراجعه کردیم که به دلیل تحریم این دستگاه به ما فروخته نشد، در نتیجه تصمیم برای ساخت این تجهیزات در داخل کشور گرفتیم و در نهایت این تجهیزات به تولید رسیدند.

وی با اشاره به صادرات تجهیزات تولید نانو الیاف به یک شرکت کره‌ای و چینی، ادامه داد: پس از آنکه چینی‌ها متوجه شدند که کره‌ای‌ها دستگاه تولید نانوالیاف ایرانی را خریداری کرده‌اند، ۱۰ دستگاه از این تجهیزات را سفارش دادند که در حال حاضر ۷ دستگاه در چین نصب شده و در حال کار است. عملکرد این تجهیزات تولید نانوالیاف به گونه‌ای است که در حال حاضر از اروپا نیز سفارش‌هایی برای خرید دریافت کرده‌ایم.

به گفته سرکار، ضخامت الیاف نانو در این ماسک‌ها یک هزارم مو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066393

وب گردی

وب گردی