دفتر مستندنگاری آثار کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

دفتر مستندنگاری آثار کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ثبت و مستندنگاری تأثیرات به جای مانده از پاندمی کرونا بر جامعه و ماندگار کردن تلاش‌های نوع‌دوستانه و ایثارگری بخشی از افراد جامعه، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر مستندنگاری آثار کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ثبت و مستند نگاری تاثیرات بجای مانده از پاندمی کرونا بر جامعه و ماندگار کردن تلاش های نوع دوستانه و ایثارگری بخشی از افراد جامعه، راه‌اندازی می شود.

این پروژه به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد فرشچیان به صورت مشترک انجام خواهد شد تا بخشی از رویدادها و وقایع پیش آمده بر اثر پاندمی کرونا در کشور مستند نگاری شود.
از آنجا که پدیده کرونا مانند دیگر بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله وجوه مختلف زندگی بشر از سبک زندگی و نگاه زیبایی شناسانه گرفته تا کنش های اجتماعی، اقتصادی وی را متاثر ساخته، مستند سازی اتفاقات و تجربیات پیش آمده گنجینه مهمی برای مواجه، برنامه ریزی و مدیریت بحران های همه‌گیر در آینده خواهد بود.

دفتر مستندنگاری آثار کرونا در تلاش خواهد بود تا از رهگذر ثبت ایثارگری‌های افرادی نظیر پرسنل درمانی که در خط مقدم این مبارزه حضور دارند و نیز کسانی که به هر عنوانی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با این پدیده مواجه هستند، گنجینه از متن‌های مکتوب و هنری مرتبط خلق و منتشر نماید.
این پروژه ملی که به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد فرشچیان اجرا خواهد شد، شامل برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت در دوران کرونا و پساکرونا، برگزاری همایش‌های علمی و نشست‌های تخصصی با رویکرد بینارشته‌ای، خلق آثار ویژه توسط هنرمندان پیشکسوت، برگزاری رویدادهای هنرمحور در راستای خلق آثار هنری و… خواهد بود.

این دفتر در اجرای برنامه های خود رویکردهایی نظیر الگو و اسطوره سازی از قهرمانان ایثارگر در دوران مبارزه با کرونا، باورمندی و اخلاق گرایی بواسطه رسانه ها و رویدادهای هنری در دوران گذار از بحران کرونا، توجه به آموزش مجازی هنر در دوران کرونا و پس از آن، زیبایی شناسی هنر اسلامی-ایرانی در جهان پسا کرونایی، اقتصاد فرهنگ و هنر در عصرپساکرونایی، پرداختن به
نظریه ها و روش های مستندسازی در دوران بحران‌ها را مورد توجه و تاکید قرار می دهد.

گفتنی است که به زودی نحوه مشارکت و فراخوان‌های اختصاصی مربوط به این دفتر و برنامه های آن، از طریق سایت واحد فرشچیان و رسانه های جمعی کشور اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066420

وب گردی

وب گردی