کارگران اتوبوسرانی تبریزدر تنگنای مالی هستند

 بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در بیانیه‌ای اعلام کرد:مسئول در شهرداری، اولویت بندی‌های بودجه را چگونه تعیین می‌کنند که دستمزد، عیدی و حق بیمه‌ این کارگران سهمی در آن ندارد، وقتی که این کارگران در مضیقه شدید مالی هستند؟!

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در رابطه با وضعیت کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی علی‌رغم شمولیت قانون کار از برخی مزایا و گاها حق طبیعی‌شان همچون واریز حق بیمه به‌صورت کامل(سی روز)، پرداخت حقوق‌شان مطابق قانون کار و پرداخت سر موعد حقوق‌شان محروم‌اند و با این وجود مشغول به کار هستند.

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند بیان شده است: چرا نهاد نظارتی مشخصی برای پیگیری وضعیت این کارگران وجود ندارد و یا پیگیر نیست، آیا همه چیز ایده‌آل است؟! آقایان مسئول در شهرداری، اولویت بندی‌های بودجه را چگونه تعیین می‌کنند که دستمزد، عیدی و حق بیمه‌ این کارگران سهمی در آن ندارد، وقتی که این کارگران در مضیقه شدید مالی هستند؟!

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بنابر گفته‌ کارگران، دریافتی آن‌ها در اسفند ماه 98 به ازای 25 روز کار، برای دوشیفت کاری 600 هزارتومان و تک شیفت 300 هزارتومان بوده‌است و حق بیمه نیز مانند روال سابق به صورت کامل پرداخت نشده‌ است. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز تا احقاق حقوق کارگران پیگیر این خق از مسئولان استان و شهرداری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066495

وب گردی

وب گردی