انواع کیت تشخیص و تجهیزات مقابله با کرونا در داخل ساخته شد/ رونمایی از ۶ محصول ایران‌ساخت

معاون علمی و فناوری و فناوری گفت: در حال حاضر انواع کیت های تشخیصی و تجهیزات دیگر در داخل تولید می شود که در کنار زحمات کادر درمان و وزارت بهداشت بر روند نزولی بیماری تاثیرگذار بوده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در لحظه ورود از گیت تردد و ضد عفونی عبور کرد و توسط این محصول ایران ساخت ضدعفونی و دمای بدنش اندازه گیری شد.

وی در این مراسم گفت: آمار و اطلاعات بیماری کرونا در کشور نشان می‌دهد که عملکرد زیست بوم فناری و نوآوری در این حوزه قابل قبول بوده است. زیست بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته خصوصا در حوزه زیست فناوری در این مسیر کمک کننده بود. شرکت‌های دانش بنیان و نیروی انسانی فعال در این زیست بوم به خوبی و در زمان لازم اقدامات را انجام دادند.

ستاری ادامه داد: به گونه ای که بسیاری از محصولات برای مبارزه با کرونا ایران ساخت شد. در حال حاضر انواع کیتهای تشخیصی و تجهیزات دیگر در داخل تولید می شود که در کنار زحمات کادر درمان و وزارت بهداشت بر روند نزولی بیماری تاثیرگذار بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین گفت: حمایت دولت از این حرکت زمینه برای اقدامات برای سال های آینده و ادامه مسیر را فراهم می کند تا آمادگی لازم را در بحران داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، پس از آن مجتمع بین‌المللی فناوری و نوآوری افتتاح شد، در این مجتمع قرار است مراکز شتابدهنده حوزه سلامت مستقر شوند تا با فعالیت های آنها شاهد شکوفایی بیشتر زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور باشیم.

در حال حاضر ۲ مرکز شتابدهی در حوزه فارماکولوژیک و غذا در این مجتمع مستقر هستند و قرار است ۸ شتابدهنده دیگر نیز به این لیست افزوده شود. دارو، آرایشی و بهداشتی، بایوتکنولوژی و دیجیتال سلامت حوزه هایی است تا این مراکز در آن فعالیت می کنند. محصولاتی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و نرم افزارهای مرتبط در این مراکز ایران ساخت می شود. استارتاپ ها در این مراکز فعالیت خود را توسعه می دهند.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۶ محصول ایران ساخت در حوزه تشخیص، غربالگری و مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد.

گیت کنترل تردد و ضدعفونی محصول ایران ساختی است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

امکان تشخیص دمای بدن مبتنی بر سنسور تشخیص دما و همچنین تشخیص هوشمند، امکان اندازه گیری درصد اشباع اکسیژن خون، یکپارچگی با سیستم پرسنل سازمانی یا سیستم اطلاعات یکپارچه که امکان اتصال به سیستم اندازه گیری دما و درصد اشباع اکسیژن خون مستقر در گیت را دارد از ویژگی های دستگاه است.

ازن ژنراتور مجهز به سنسور اندازه گیری ازن محصول ایران ساخت و رونمایی شده دیگر در این نمایشگاه است. این دستگاه قابلیت ضد عفونی هوا و تولید ازن به صورت onsite را دارد. عدم نیازمندی به مواد شیمیایی، جایگزینی اتوکلاوهای بیمارستانی و عدم ایجاد لک بر روی تجهیزات، سطوح و البسه از دیگر ویژگی های دستگاه است.

شیلد نانو یکی از محصولات رونمایی شده در این نمایشگاه بود. این شیلد با خاصیت نانو که به صورت انعطاف پذیر بوده و مطابق ویژگی های مورد نظر کادر درمانی طراحی شده است.همچنین از ۳ کیت تشخیص مولکولی کرونا نیز رونمایی شد. کیت تشخیص سریع کووید ۱۹ ، سامانه مدیریت بیماری کووید ۱۹ و اپلیکیشن تاک (تغذیه، ایمنی، کرونا).

انتهای پیام/

کد خبر: 1066505

وب گردی

وب گردی