پلتفرم اختصاصی مدارس سما برای آموزش مجازی راه‌اندازی می‌شود/ امکان برگزاری اینترنتی امتحانات

مدیر پروژه راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی در نظر دارد تا تیرماه سال جاری، پلتفرم اختصاصی را برای آموزش آنلاین در مدارس سما فراهم کند.

سمیرا بورقانی رئیس اداره مدارس متوسطه و مدیر پروژه راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات فعالیت مدارس سما در حوزه آموزش مجازی اظهار کرد: پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، آموزش غیرحضوری نیز در مدارس سما از طریق فضای مجازی و تشکیل گروه در پیام رسان‌های موجود آغاز شد و فیلم‌های آموزشی از سوی دبیران در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: تا این لحظه نیز در حال جمع‌آوری گزارش از فعالیت‌های مدارس سما در حوزه آموزش غیرحضوری هستیم تا در جریان جزئیات این فعالیت‌ها قرار گیریم؛ همچنین درحال تهیه یک فرم نظرسنجی در مدارس سما هستیم تا کیفیت این نوع آموزش را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بورقانی ادامه داد: درحال حاضر، دو امکان را برای آموزش غیرحضوری و مجازی برای مدارس سما فراهم کرده‌ایم؛ گام اول فراهم سازی زیرساخت آموزش آنلاین از طریق واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی بود که طی انعقاد قرارداد با این واحد، تمامی کلاس‌ها از طریق فرمت اکسل برای مدارسی که متقاضی آموزش آنلاین بودند، ارسال شد. واحد الکترونیک بستر لازم را برای آموزش آنلاین در مدارس سما فراهم کرد و ما هم از طریق فراهم سازی رابط و پشتیبان، مشکلات این حوزه را به مسئولان این واحد منتقل کردیم.

مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مدارس تاکنون در خواست آموزش آنلاین را داده‌اند و ما هم با همکاری واحد الکترونیک، درحال فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب برای آن‌ها هستیم.

وی گفت: بخش دوم فعالیت مدارس سما در حوزه آموزش مجازی، امکان خرید محتوای آموزشی چندرسانه‌ای‌تحت عنوان «کیف آریا» با تحفیف 50 درصدی بود. این محتوای آموزشی تمامی دروس از پایه اول ابتدایی تا پایان متوسطه دوره اول را به صورت آموزش مجازی شامل می‌شود. البته استفاده از این محتوای آموزشی اجباری نیست و مدارس می‌توانند در کنار برنامه‌های آموزشی خود، از این ظرفیت هم استفاده کنند.

بورقانی اضافه کرد: تهیه فیلم‌های آموزشی از سوی دبیران و برگزاری آزمون آنلاین به صورت تستی و تشریحی در پرتال جامع مدارس سما نیز همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده با کیفیت بهتری انجام خواهد شد. درحال حاضر، تمامی مدارس سما در پرتال جامع عضویت دارند و پشتیبانی می‌شوند. همچنین دبیران می‌توانند تمامی فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان را از طریق این پرتال پیگیری کنند.

رئیس اداره مدارس متوسطه سما با اشاره به فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان کنکوری بیان کرد: معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد تلاش کرده است که در کنار فعالیت‌های آموزشی این دانش آموزان در مدرسه، به فعالیت‌های فوق برنامه نیز بپردازد. اما اولویت اصلی ما، فعالیت آموزشی مدرسه است. همچنین بسیاری از دبیران به صورت فوق برنامه، کلاس‌های نکته و تست زنی را به شکل مجازی برای دانش آموزان کنکوری برگزار کرده‌اند.

مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما در پایان خاطرنشان کرد: معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی در نظر دارد که تا تیرماه سال جاری، پلتفرم اختصاصی را برای آموزش آنلاین در مدارس سما فراهم کند. البته این موضوع فعلا به صورت درون سازمانی مطرح شده و قرار است روز سه شنبه هفته جاری طی جلسه‌ای این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066524

وب گردی

وب گردی