ترم جاری را به هر قیمتی با کیفیت لازم تمام می‌کنیم/ ارائه دروس تربیت بدنی به صورت مجازی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به هر قیمتی شده ترم جاری را به اتمام می‌رسانیم. تلاش دانشگاه، استادان، کارمندان و مرکز انفورماتیک در این راستاست که حمایت لازم و کافی از آموزش‌های آنلاین و آفلاین انجام بگیرد.

سید محمدحسین کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: وضعیت خوبی داریم و تمام دروس نظری به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود. دانشگاه امیرکبیر، نرم‌افزاری به نام «نیما» دارد که همه دروس از طریق این نرم‌افزار، ارائه شده و آموزش بدون مشکل پیش می‌رود. دروس هم به‌شکل آنلاین و هم به‌صورت آفلاین به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی در مورد وضعیت دروس عملی گفت: باید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود. در حال حاضر امکان ارائه دروس عملی وجود ندارد. البته واحدهای درسی «تربیت بدنی» را با ارائه فیلم‌های آموزشی پیش می‌بریم تا دانشجویان در خانه انجام دهند. «تربیت بدنی 1» معمولاً شامل نرمش است و دانشجویان می‌توانند از انجام تمرینات فیلم بگیرند و از طریق ایمیل ارسال کرده یا در سامانه، بارگذاری کند. کارشناسان، فیلم‌ها را چک کرده و نمره را ثبت می‌کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: اگر بحران کرونا ادامه‌دار باشد، ظرفیت ادامه آموزش به شیوه مجازی را داریم. در حال حاضر بیشتر آموزش‌های آنلاین ما به‌صورت صوتی ارائه می‌شود و آموزش تصویری، درصد کمتری دارد. البته 20 تا 30 درصد از علت ماجرا به دانشگاه برمی‌گردد، اگر بخواهیم درصد آموزش تصویری را افزایش دهیم، پهنای باند بسیار بیشتری نیاز است.

اصراری به برگزاری کلاس‌های آنلاین تصویری نداریم

کریمیان بیان کرد: به‌طور مثال کلاسی 75 دقیقه‌ای وقتی به‌صورت صوتی برگزار شود، حدود 30 مگابایت «داده» رد و بدل می‌شود؛ اما اگر همین کلاس به‌شکل تصویری برگزار شود، حجم «داده» به 130 مگابایت افزایش می‌یابد. چنین امکانی از سوی دانشگاه وجود دارد؛ اما دانشجو نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ چون حجم انتقال «داده» برای دانشجو افزایش پیدا می‌کند و از طرفی سرعت اینترنت‌های دانشجویان، کشش لازم را ندارد، به‌همین دلیل اصراری به برگزاری کلاس‌های تصویری نداریم و دانشجویان را مجبور نمی‌کنیم.

وی درباره فراهم‌سازی امکان حذف ترم برای دانشجویان گفت: دانشجویان در صورت تمایل، امکان حذف ترم را دارند. تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم تا ترم را حذف کند یا تعداد واحدهای خود را به 12 واحد کاهش دهند. ممکن است دانشجو بخواهد تمام واحدهای خود را نگه دارد یا کمترین تعداد واحد ممکن را در این ترم داشته باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان یادآور شد: همچنین ممکن است دانشجو با شیوه آموزش آنلاین ارتباط برقرار نکند، در این صورت می‌تواند ترم خود را بدون احتساب در سنوات، حذف کند. به هر قیمتی شده ترم جاری را به اتمام می‌رسانیم. همه تلاش دانشگاه، استادان، کارمندان و مرکز انفورماتیک در این راستاست که حمایت لازم و کافی از آموزش‌های آنلاین و آفلاین انجام بگیرد؛ اتفاقی که تاکنون رخ داده است. دانشجویان هم دوست دارند ترم جاری ادامه پیدا کند و زحمات‌شان به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066546

وب گردی

وب گردی