بررسی اقتصادِ پساکرونا در کارگروه اقتصادی مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی     

سرپرست دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کار‌گروه اقتصاد متشکل از جمعی فرهیخته از اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در رشته اقتصاد ذیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی علوم انسانی و هنر برای تحلیل وضعیت اقتصاد ایران در جهان پسا‌کرونا تشکیل شده است.

علی جعفری راد سرپرست دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های این کارگروه در حوزه اقتصاد ایران در دوران پساکرونا گفت: پس از آن که دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ شیوه نامه اندیشه ورزی اعضای هیئت علمی این دانشگاه را وارد مسئولیت پذیری در جهان پسا کرونا کرد، در مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر کارگروهای مختلفی تشکیل شد. از جمله کارگروه اقتصاد با محوریت تولید، اشتغال و کسب کار که جلسات خود را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری و همزمان با عبور از چهل سالگی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، اقتصاد ایران همچون سایر اقتصادهای دنیا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خواهد بود. بیانیه گام دوم انقلاب و مشخصاً محور سوم آن که بر موضوع اقتصاد متمرکز است و نقشه راه اصلاح کارکرد های اقتصادی کشور بر اساس نقد چهار دهه گذشته را به دقت هر چه تمام به تصویر کشیده است. سازه های محور سوم بیانیه گام دوم چنان مستحکم و آینده پژوهانه است که زلزله جهانی ناشی شیوع کرونا ویروس، قادر نیست خللی به آن وارد کند.

جعفری راد تصریح کرد: تجربه تاریخی دنیا نشان می دهد بحران ها می‌توانند برای تغییرات سازنده یک فرصت باشند؛ به همین دلیل تغییر برای طراحی اقتصاد بهتر، یکی از این فرصت ها است که بحران کرونا ویروس، فرصتی برای شکل دهی اقتصاد بهتر و رفاه بیشتر مردم ایران خواهد بود. به نظر می رسد چنانچه در پسا کرونا دچار فراموشی نشویم و دولت ها منطبق بر منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد یعنی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بر دارند، این امکان وجود دارد که بحران کرونا به فرصت تبدیل شود.

سرپرست دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: کار‌گروه اقتصادی مرکز مطالعات، متشکل از جمعی فرهیخته از اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در رشته اقتصاد، ذیل هیئت های اندیشه ورزی علوم انسانی و هنر برای تحلیل وضعیت اقتصاد ایران در جهان پسا کرونا تشکیل شده است. هدف اصلی این کارگروه، تحلیل دقیق وضع موجود، شناسایی فرصت ها و تهدیدهای اقتصاد ایران و در نهایت، ارائه بسته‌ای از توصیه های سیاستی و راهبرد‌های واقع گرا، عملیاتی و منطبق بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب برای سیاست گذاران اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066547

وب گردی

وب گردی