تداوم ‌فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی مدارس سما در فضای مجازی/ از چالش ورزش خانگی تا آموزش‌های دینی برای دانش‌آموزان

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی مدارس سما از تداوم برنامه‌های فرهنگی و معرفتی این مدارس در ایام تعطیل خبر داد.

حجت الاسلام وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی مدارس سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این مدارس در ایام تعطیلی مدارس اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی مدارس سما با توجه به تعطیلی مدارس همچنان در حوزه‌های مختلف ادامه دارد؛ آموزش مجازی معلمان قرآن تحت عنوان «طرح طوبی» که از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده، همچنان به صورت مجازی و با همکاری واحد الکترونیک ادامه دارد.

وی افزود: درحال حاضر 200 معلم قرآن در این طرح شرکت کرده‌اند که در مرحله اخذ گواهی‌نامه قرار دارند؛ کلیه مدارس سما از سال تحصیلی آینده صرفا با معلمان قرآنی قرارداد می‌بندند که گواهی‌نامه شرکت در دوره آموزشی طوبی را داشته باشند. این گواهی نامه در سطوح مختلف برای مقاطع ابتدایی تا متوسطه اول و دوم صادر خواهد شد.

معتمدی ادامه داد: جشن و مسابقات صحیح خوانی قرآن دانش آموزان سمای مشهد که قرار بود اواخر اردیبهشت ماه امسال برگزار شود، با تاکید دکتر طهرانچی به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ برنامه ریزی ما به گونه‌ای خواهد بود که تمامی دانش آموزان سما، توانایی روخوانی و صحیح خوانی قرآن کریم را داشته باشند. این مسابقات در پلتفرم‌هایی مانند اداب کانتکت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی مدارس سما با اشاره به برگزاری مسابقات مجازی در سطح مدارس گفت: برگزاری مسابقات عکاسی، نقاشی و انشا نویسی با موضوعات ماندن درخانه و شکست کرونا از جمله مسابقاتی بود که در برخی استان‌ها برگزار شد و دانش آموزان آثار خود را برای مربیان پرورشی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: به مناسبت اعیاد شعبانیه، مسابقات کاردستی گل نرگس در برخی از دبستان‌های سما برگزار شد؛ همچنین برگزاری مسابقات قصه گویی، سرود خوانی و نوشتن نامه‌ای به امام زمان(عج) به مناسبت ولادت امام زمان(عج)، از دیگر برنامه‌های فرهنگی بود که طی این مدت انجام شده است.

معتمدی برگزاری مسابقاتِ بهترین دعای لحظه تحویل سال و ساخت هفت سین به روش اوریگامی را از دیگر مسابقات فرهنگی مدارس سما دانست و تصریح کرد: در حوزه تربیت بدنی، چالش نرمش صبحگاهی در برخی مدارس برگزار شد که دانش آموزان فیلم‌ نرمش صبحگاهی خود را برای مربیان پرورشی ارسال کردند و به بهترین فیلم، جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی مدارس سما بیان کرد: براساس جلسه اخیری که با مسئولان حوزه فرهنگی داشتیم، قرار بر این شد که فیلم‌های آموزشی با محتوای ورزش در خانه، تولید و برای مدارس ارسال کنیم تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. دانش آموزان روزی 2 نوبت ورزش‌های سبک مانند شنا یا دراز نشست را در خانه انجام می‌دهند و فیلم آن را برای مربیان پرورشی ارسال می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش وضو و نماز به صورت تصویری نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معرفتی مدارس سما در روزهای تعطیل بوده است؛ به گونه‌ای که دانش آموزان فیلمی از نحوه وضو گرفتن و نماز خواندن خود تهیه و برای مربیان پرورشی ارسال می‌کردند. چالش خواندن دعای فرج ساعت 22 هر شب نیز در برخی از مدارس درحال اجرا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066565

وب گردی

وب گردی