محرومیت ۳ کشتی‌گیر ایرانی به دلیل دوپینگ/تهدید صدرنشین لیگ بسکتبال به عدم حضور در  مسابقات/ فسخ قرارداد کولاکوویچ قطعی شد

با بسته خبری سایر ورزش های ایرن و جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش های ایرن و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

محرومیت ۳ کشتی‌گیر ایرانی به دلیل دوپینگ

ستاد مبارزه با دوپینگ ایران در نامه‌ای به فدراسیون کشتی، ضمن اعلام استفاده ۳ کشتی گیر از مواد ممنوعه، میزان محرومیت آن‌ها را نیز اعلام کرد.

بر این اساس مرتضی قیاسی چکا به مدت شش ماه، رسول گرمسیری به مدت یک سال و کیوان رضایی به مدت ۴ سال با محرومیت روبرو شده اند و شروع محرومیت نامبردگان از تاریخ ۳ اسفندماه سال ۱۳۹۸ می‌باشد.

لیگ برتر تکواندو نیمه کاره رها نمی شود

با اینکه طی هفته های اخیر فدراسیون والیبال، هندبال و بسکتبال تصمیم به پایان لیگ های برتر این رشته ها گرفتند و بدون تعیین قهرمان یا معرفی قهرمان زودهنگام کارشان را به پایان بردند، فدراسیون تکواندو قصد ندارد لیگ برتر این رشته را به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام شده اعلام کند.

با توجه به اینکه فقط 3 هفته از مسابقات لیگ برتر باقی مانده و 4 تیم شانس قرار گرفتن در رده های اول تا سوم جدول را دارند، احتمالا بعد از مجوز ستاد مبارزه با کرونا رقابت فقط بین همین 4 تیم طی یک روز پیگیری می شود.

فدراسیون تکواندو قصد دارد بعد از کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا حدود یک ماه به این 4 تیم فرصت تمرین بدهد و سپس در یک روز مسابقات باقی مانده را برای تعیین تیم های اول تا چهارم برگزار کند.

واترپلوی ایران همچنان امیدوار به حضور در المپیک

مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2020 که مقرر بود 20 تا 26 بهمن 98 به میزبانی کشور قزاقستان برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. تاریخ پیشنهادی برگزاری این مسابقات 5 اسفند 98 بود که در این تاریخ هم شرایط برای برگزاری رقابت‌ها فراهم نشد.

مدتی بعد فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو اعلام کرد که نتایج بازی‌های آسیایی 2018 ملاک حضور نماینده آسیا در المپیک خواهد بود که با این شرایط کشور قزاقستان، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا شانس حضور در المپیک توکیو را داشت.

شیوع ویروس کرونا موجب شد تا مسابقات المپیک به تعویق بیفتد و این امر باعث شد تا فدراسیون جهانی شنا برای انتخاب نماینده آسیا در این رقابت‌ها زمان کافی داشته باشد. به این ترتیب قزاقستان نمی‌تواند به طور مستقیم به این بازی‌ها راه یابد و باید مسابقات انتخابی المپیک برگزار شود.

به گفته مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با توجه به درگیری اکثر کشورها با ویروس کرونا هنوز زمانی برای برگزاری رقابت‌های انتخابی اعلام نشده، اما صعود مستقیم قزاق‌ها به المپیک باید لغو شود.

به این ترتیب شاگردان الکساندر چیریچ همچنان به حضور در المپیک امیدوار هستند و این شانس را دارند تا برای رسیدن به این مسابقات مهم با حریفان خود رقابت کنند. گفته می‌شود ملی‌پوشان واترپلو این روزها در خانه تمرینات بدنسازی خود را دنبال می‌کنند و به محض فراهم شدن شرایط، این تمرینات در استخر پیگیری خواهد شد.

آغاز رقابت‌های UFC از ماه آینده

سران سازمان UFC در نظر دارند تا از اواخر ماه می (اردیبهشت) یا اوایل ماه ژوئن رقابت‌های خود را سازماندهی و برگزار کنند.

دانا وایت، رئیس سازمان UFFC اعلام کرد که شخصاً به دنبال یافتن مکانی برای برگزاری رقابت‌های رسمی با وجود شیوع جهانی ویروس کرونا است.

این سازمان به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا چندین رقابت مهم خود از جمله مبارزه حبیب نورماگمدوف (روسیه) با تونی فرگوسن (آمریکا) را که قرار بود 18 آوریل برگزار شود لغو کرد.

اخراج 7 کارمند از فدراسیون دوومیدانی آمریکا

مکس سایگل مدیر اجرایی فدراسیون دوومیدانی آمریکا قرار است به دلیل شیوع ویروس کرونا دستمزد خود را کاهش دهد این در حالی است که 7 نفر از اعضای این فدراسیون هم اخراج شده‌اند. براساس گزارش Sports Business Daily، اخراج این 7 نفر از اعضای 65 نفره این سازمان در مناطقی بوده که هر ساله رویدادهای زنده را پوشش می‌دادند. سایگل بعد از اخراج چند کارمند، کاهش 20 درصدی دستمزد خود را در نظر گرفته است.

فدراسیون دوومیدانی آمریکا اعلام کرده هر ساله حدود 8 هزار مسابقه را به صورت زنده اجرا می‌کند. به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از مسابقات یا لغو شده و یا به تعویق افتاده است. یکی از این رقابت‌ها، مسابقات اورگان بود که تا سال 2021 به تعویق افتاد.

مسابقات جهانی دوومیدانی نیز با تعویق المپیک توکیو در سال 2022 برگزار خواهد شد. بیش از 2.2 میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 154 هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

دستمزد بازیکنان NBA کاهش پیدا می‌کند

سازمان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا و اتحادیه بازیکنان NBA روز گذشته برای کاهش 25 درصدی دستمزد بازیکنان از روز 15 ماه می در صورتی که لیگ لغو شود به توافق رسیدند.

برای کاهش تدریجی دستمزد بازیکنان، کاهش 25 درصدی حقوق آنها از از 15 ماه می سال جاری با دو بار پرداخت در ماه اجرا خواهد شد.

در قوانین NBA، کاهش دستمزد بازیکنان در مواقع اضطراری مثل شیوع گسترده بیماری‌ها و دستور دولت بر اساس تعداد بازی‌های باقیمانده از لیگ، پیش بینی شده است.

همیلتون: پیوستن به فراری رویای من نیست

لوئیس همیلتون به اخبار روزهای اخیر رسانه‌های جهان درباره عزم او برای پیوستن به فراری ایتالیا و تمایل سباستین فتل به تمدید قراردادش با این تیم ایتالیایی که می‌تواند تهدیدی برای رویای همیلتون باشد واکنش نشان داد.

راننده انگلیسی تیم مرسدس آلمان گفت: در وهله نخست باید بگویم پیوستن به تیم فراری ایتالیا رویای من نیست. اکنون در تیم رویاهایم هستم. مسئله دوم این است که هیچ چیزی مرا تهدید نمی‌کند، زیرا قرار نیست به جایی بروم.

قهرمان شش دوره فرمول یک ادامه داد: من با افرادی کار می‌کنم که از روز نخست به من کمک کرده‌اند. ما در مرسدس بهترین تیم را داریم.

لوئیس همیلتون از سال 2013 میلادی در تیم مرسدس آلمان حضور دارد. او با این تیم توانست در شش دوره اخیر فرمول یک پنج جام قهرمانی را کسب کند.

کولاکوویچ سرمربی یک تیم لهستانی شد

ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته نگرویی تیم ملی والیبال در 3 سال اخیر که بعد از تعویق المپیک 2020 توکیو با تصمیم فدراسیون و در یک توافق دوطرفه قرارداد خود را با ایران فسخ کرد، از این پس روی نیمکت یک تیم باشگاهی خواهد نشست.

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال با اعلام خبر فسخ نهایی با کولاکوویچ گفت: این مربی برای اینکه بتواند با تیم های دیگر قرارداد امضا کند، به صورت توافقی قراردادش را با ما فسخ کرد. ما هم تا تاریخ 19 آوریل حقوق او را پرداخت کردیم و در نهایت قرارداد فسخ شد.

وی افزود: کولاکوویچ با یک باشگاه لهستانی به توافق رسیده تا فصل آینده هدایت این تیم را در پلاس لیگا برعهده داشته باشد.

رای فدراسیون عوض نشود در لیگ حاضر نمی‌شویم

عبدالرضا دادبود شهردار گرگان گفت: فدراسیون اعلام کرده که رده بندی را قبول دارد، در حالی که قبول داشتن رده بندی بدون اعلام قهرمان یک تناقض آشکار است. تیم شهرداری گرگان که در صدر رده بندی لیگ بسکتبال قرار دارد و بر اساس تصمیم فدراسیون مبنی بر پایان لیگ، باید عنوان قهرمان یا نماینده جمهوری اسلامی ایران در رقابت های باشگاه های آسیایی معرفی می شد. فدراسیون هر دو اینها را از این تیم مردمی و قدرتمند دریغ کرد.

شهردار گرگان بیان کرد: نتایج امسال نشان می دهد که تیم شهرداری گرگان هم لیاقت قهرمانی و هم حضور در جام باشگاه‌های آسیا را دارد. اگر موضوع بحران کرونا پیش نیامده بود، اطمینان داشتیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، همت بازیکنان و کادر فنی، حمایت هواداران و نتایج ‌مان در لیگ برتر، این فصل قهرمان می شدیم.

شهردار گرگان با انتقاد از مواضع متناقض رئیس فدراسیون در روزهای گذشته، بیان کرد: شهرداری عزم خود را جزم کرده تا از تمامی مسیرهای اداری، قانونی و حقوقی پیگیر این موضوع شود.

دادبود گفت: در جلسه صبح امروز شورای راهبری تیم بسکتبال شهرداری گرگان تصمیم گرفته شد تا زمانی که موضوع بسکتبال گرگان تعیین تکلیف نشود، تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر شرکت نخواهد کرد.

رأی بهروز هدایت به زودی صادر خواهد شد

محمد ابراهیم امامی در برنامه دایره طلایی درخصوص 3 رای محرومیت جدیدی که امروز در موردش از سوی فدراسیون کشتی اطلاع رسانی صورت گرفت، اظهار داشت: تست سه کشتی گیر مثبت اعلام شد ولی در مورد بهروز هدایت باید بگویم پرونده او در ستاد مبارزه با دوپینگ در حال بررسی است و به احتمال قوی به زودی رای آن صادر خواهد شد.

امامی همچنین در مورد زمان باز پس گرفتن کاپ سومی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان تاکید کرد: با توجه به اینکه تست دو کشتی گیر ازبکستان و سوریه مثبت اعلام شد، یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم سهمیه المپیک گرفت و علاوه بر آن، این سهمیه باعث شد تیم ملی با دو پله صعود از چهارمی به جایگاه سوم جهان برسد. طبق پیگیری‌هایی که انجام شده، اتحادیه هم مقام کشتی گیر سنگین وزن ما و هم سومی تیم ملی کشتی آزاد ما را در سایت خود بازتاب داده و این موضوع را در جدول انفرادی و تیمی اصلاح کرده است. مسلم است که کاپ را به ما تحویل خواهند داد ولی چون مسابقه‌ای در حال حاضر در کار نیست، تحویل کاپ به تاخیر افتاده اما فعلا این مهم است که ما سوم جهان شده‌ایم و سهمیه المپیک را در 125 کیلوگرم گرفته‌ایم.

کد خبر: 1066575

وب گردی

وب گردی