نهادینه‌سازی آموزه‌های اسلامی یکی از اهداف دانشگاه دین‌مدار است/ ارتقای تفکر دینی دانشجویان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

جلسه دیدار نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه ویدئو کنفرانس دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مسئول و مدیران کل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، عصر امروز (شنبه ۳۰ فروردین ماه) برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها، حجج‌الاسلام محمد نیک‌زاد، محمدابراهیم سراج، علی‌اصغر رکوفیان و مهدی مهدی‌نیا برگزار شد، فعالیت‌های نهاد رهبری در سال ۹۸ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و گزارش برگزاری دروس معارف به صورت غیرحضوری توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ارائه شد.

دکتر طهرانچی با تاکید بر لزوم بازتعریف نقش دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای نهاد رهبری، روزانه ۲۸۰ هزار دانشجو برای گذراندن دروس معارف به سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. این موضوع می‌طلبد که برای ارتقاء تفکر دینی با استفاده از بسترهای فضای مجازی و اثرگذاری در این حوزه برنامه جدی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «دانشگاه دین‌مدار» را یکی از وجوه دانشگاه دانست و افزود: تعمیق و نهادینه‌سازی معارف و آموزه‌های اسلامی در دانشگاه‌ها یکی از اهداف دانشگاه دین‌مدار است که با تعظیم شعائر اسلامی و توجه خاص به نماز و مسجدمحوری در فعالیت‌های دینی، فرهنگی و علمی دانشگاه محقق می‌شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تجربه موفق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در شرح مناجات شعبانیه در فضای مجازی، به حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی پیشنهاد داد که با همکاری رسانه‌های دانشگاه، بسته‌های فاخر تفسیر قرآن کریم را با استفاده حداکثری از فضای مجازی برای ایام ماه مبارک رمضان تولید کنند.

دکتر طهرانچی همچنین با اشاره به عدم برگزاری کلاس‌های حضوری دروس معارف از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، از اساتید گروه معارف خواست که برای تعمیق باورهای دینی دانشجویان، با ایجاد کمیته‌های کاری به تولید محتوا در بستر مجازی بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066576

وب گردی

وب گردی