شبه نظامیان یمنی، ائتلاف سعودی را به ترک میادین نبرد تهدید کردند

شبه نظامیان یمنی تحت فرماندهی ائتلاف سعودی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهانه آن‌ها برای چند ماه متوالی، این ائتلاف را تهدید به ترک جنگ کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع یمنی در بین شبه نظامیان تحت امر ائتلاف سعودی می‌گویند این شبه نظامیان ائتلاف را تهدید به ترک میادین جنگ و بازگشت به خانه‌ها و کاشانه‌هایشان کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به نقل از این منابع شنبه گزارش داد که تعدادی از نیرو‌های مزدور یمنی که عربستان سعودی با پول آن‌ها را جذب کرده است، در منطقه «الربوعة» عربستان برای تحقق مطالبات خود دست به تظاهرات و تمرد زده‌اند.

این منابع گفته‌اند که نیروهای یمنی که تحت فرماندهی ائتلاف سعودی می‌جنگند، شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل، علیه فرماندهان سعودی دست به اعتراض زده‌اند. شبه نظامیان یمنی از ائتلاف سعودی خواسته‌اند آن‌ها را به یمن برگرداند.

شبکه الجزیره قطر اخیراً گزارشی مستند و مستدل پخش کرد که ائتلاف سعودی برای جبران شکست نیروهای مسلح خود در جنگ علیه یمن، کودکان و جوانان کم سن و سال یمنی را به خدمت گرفته و آن را به جان برادران یمنی‌ خود در جبهه‌های درگیر انداخته است.

ضعف و بی‌کفایتی نیروهای مسلح عربستان سعودی به ویژه نیروی زمینی مقامات ریاض را طی پنج سال گذشته بر آن داشته تا از ارتش‌های اجاره‌ای برای حفاظت از مرزهای جنوبی و یا عملیات در جبهه‌های درگیر استفاده کند. سودان، بنگلادش، سومالی و برخی از کشورهای آفریقایی طی این مدت در مقابل پول نیروی مسلح یا مزدور اجاره‌ای به عربستان فرستاده‌اند.

مجله اکونومیست انگلیس دیروز در مطلبی به هزینه‌های سنگین جنگ یمن بر اقتصاد نفتی عربستان سعودی پرداخت و نوشت که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی با کاهش قیمت جهانی نفت و خوابیدن پروژه‌های جاه‌طلبانه‌اش به این نتیجه رسیده است که از «باتلاق یمن» خارج شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066586

وب گردی

وب گردی