نگرانی از ازدحام مسافران در مترو/ مردم از ماسک استفاده کنند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز نگرانی از تراکم مسافران در مترو، گفت: مردم از ماسک استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران از شلوغی و تراکم جمعیت مسافرین در مترو تهران ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان اینکه تغییر زیرساخت های مترو در بازه زمانی کوتاه برای کاهش شیوع اپیدمی کرونا امری محال و غیر ممکن است، افزود: استفاده تمامی مسافران از ماسک، تجهیزات حفاظتی، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی می تواند راهکار موثری برای قطع و یا کاهش زنجیره کرونا باشد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ضرورت استفاده از ماسک را مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: حتی استفاده از ماسک های پارچه ای که در منزل تهیه می شود هم می تواند درصد زیادی حفاطت ایجاد کرده و از انتقال ویروس پیشگیری کند.

زالی در ادامه پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر را راهکار موثری برای ریشه کنی ویروس کووید ۱۹ ذکر کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به افزایش هفت درصدی بستری بیماران کرونایی در بخش ویژه بیمارستانهای تهران، گفت: علیرغم تمامی توصیه ها، ثبت ۲۳۷ مورد‌ بستری جدید کرونا در تخت های عادی و ۹۱ مورد در بخش های ویژه بیمارستان های شهر تهران، تنها برای یک روز نگران کننده است.

زالی همچنین از رشد سه درصدی افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در تخت های ویژه شهر تهران خبر داد و افزود: آمار بهبود یافتگان بیماری کرونا و افرادی که از بیمارستان مرخص شده اند نیز به ۵۴۰ نفر رسیده است که این عدد نسبت به روزهای قبل کمتر است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه الگوی مراجعان به مراکز درمانی و مبتلایان به کرونا در حال تغییر است،گفت: در حال حاضر مراجعان با حال وخیم تری به بیمارستانها مراجعه می کنند؛ این موضوع علاوه بر این که روند بهبود مبتلایان به ویروس کرونا را کند می کند، در عین حال فشار کاری مضاعف تری را بر دوش کادر درمان تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066589

وب گردی

وب گردی