حماس فهرست اسامی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را خواستار شد

رئیس کمیته اسرای فلسطینی ساف گفت که حماس فهرست اسامی اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی را از طریق میانجیگر مصری از رژیم صهیونیستی خواسته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رئیس کمیته امور اسرا و آزاده‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز شنبه گفت که حماس فهرست‌هایی از اسامی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را درخواست کرده است.

«قدری ابوبکر» در یک نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزارت اطلاعات برگزار شد ، افزود: «در حال حاضر ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل حضور دارند که در ۲۳ زندان از جمله ۲۲ مورد در داخل خط سبز (سرزمین‌های اشغالی) و همچنین زندان عوفر در داخل اراضی اشغالی ۶۷ (کرانه باختری) به سر می‌برند».

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ابوبکر گفت که با این کمیته درباره موضوع مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی صحبتی نشده است.

رژیم صهیونیستی در هفتم آوریل ازسرگیری فوری مذاکرات غیرمستقیم برای بازپس‌گیری دو غیرنظامی صهیونیست و اجساد دو نظامی خود در نوار غزه را خواستار شده بود.

ابوبکر گفت که مشکل بزرگ در موضوع مبارزه با گسترش ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شلوغ بودن زندان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشت تا 10 اسیر فلسطینی در سلولی کوچک به سر می‌برند، گفت: «اطلاعات رسیده حاکی است که هنوز موارد ابتلایی از ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی مشاهده نشده است اگرچه موارد ابتلایی در صفوف زندانیان اسرائیل وجود دارد».

این مقام فلسطینی گفت که به تازگی رژیم صهیونیستی اقدام به توزیع ماسک دربین اسرا و ضد عفونی کردن سلول‌های زندان گرفته است.

ابوبکر گفت که نهادهای بین المللی هم چندین بار از اسرائیل خواسته‌اند اسرای فلسطینی و به خصوص بیماران، سالمندان و کودکان را آزاد کند، اما اسرائیل اصلا به این درخواست‌ها پاسخی نمی‌دهد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در اظهاراتی تلویزیونی به موضوعات مرتبط با مسأله فلسطین از جمله مسأله توافق اسرا پرداخت و گفت برخی طرف‌ها و میانجی‌ها با حماس تماس گرفته‌اند و درباره طرح پیشنهادی حماس برای تبادل اسرا سوال کرده‌اند. آزادی اسرا هدفی است که حماس برای آن تلاش می‌کند حال هر بهایی داشته باشد.

رئیس دفتر حماس ادامه داد: گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) چهار نظامی اسیر (صهیونیست) دارد و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه طرح حماس را اعلام کرد که ما بر اساس آن خواستار آزادی اسرای سالخورده، بیمار، کودک و زن و نیز اسرای آزاد شده بر اساس توافق شالیت که بار دیگر بازداشت شده‌اند، هستیم تا پس از آن در روند مذاکره‌ای جدیدی برای تبادل اسرا وارد شویم.

هنیه سپس اعلام کرد: ویروس کرونا زندگی اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را تهدید می‌کند و ما دشمن را مسؤول کامل سلامتی اسرای فلسطینی و عرب در داخل زندان‌های رژیم اشغالگر می‌دانیم.

آمارها نشان می‌دهد از جمله اسرای فلسطینی 180 نفر کودک، 40 نفر زن و 55 نفر هم از جمله اسرایی هستند که یک بار در چارچوب توافق مبادله اسرای فلسطینی با شالیت آزاد شده بودند و 700 نفر از جمع کل اسرا هم با بیماری‌های مختلف درزندان دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066606

وب گردی

وب گردی