مسابقه ملی «نگاه خدا» برگزار می‌شود/ مهلت ارسال آثار تا پایان ماه مبارک رمضان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس از برگزاری مسابقه ملی فیلم 2 دقیقه‌ای "نگاه خدا" با هدف ارزیابی مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی افراد نسبت به خود و جامعه در ایام شیوع کرونا خبر داد.

زهرا خلج در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقه ملی فیلم دو دقیقه ای " نگاه خدا" گفت: مسابقه نگاه خدا، مسابقه تهیه فیلم دو دقیقه ای توسط تلفن همراه است؛ این مسابقه به صورت ملی برگزار خواهد شد و تمام دانشجویان، کارمندان و استادان مجاز هستند که در آن شرکت کنند.

او با بیان این که مسابقه ملی نگاه خدا با هدف ارزیابی مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی افراد نسبت به خود و جامعه در ایام شیوع کرونا برگزار می شود، ادامه داد: افراد جامعه از زمان شیوع کرونا که فاصله گذاری اجتماعی آغاز شد، مقید شدند تا در خانه بمانند و به صورت دور کاری فعالیت کنند. این افراد می توانند فعالیت هایی که برای ارتقای فرهنگی خود انجام داده و یا فعالیت اجتماعی خود را به صورت یک کلیپ درآورده و در نهایت میکس کرده و با نرم افزارهای ساده ای که در اینترنت وجود دارد در قالب یک فیلم دو دقیقه ای به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با بیان این که استادان و دانشجویان این واحد دانشگاهی در این مدت کمپین های زیادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی تشکیل دادند توضیح داد: این کمپین ها به طور مثال در خصوص تهیه جزوات درسی برای دانشجویان و یا دانش آموزان بوده که به صورت آنلاین مشغول به تحصیل بوده اند. همچین تهیه جزوه ها و کلیپ های روانشناسی را نیز دنبال کردند تا بتوانند افراد را با روش هایی دعوت به آرامش کنند.

خلج در ادامه تصریح کرد: این روش ها، متد هایی است که افراد می توانند در خانه انجام دهند که منجر به آرامش روحی و روانی جامعه شود. این موضوع در قالب یک اقدام هدفمند انجام شد و دانشجویان و استادان نیز در این خصوص تولید محتوا کردند و در جامعه آماری ارائه شده تاثیر و بازخورد خوبی داشته است.

اوبا بیان این که برخی افراد نیز در تهیه بسته های حمایتی ارزاق فعالیت داشتند، گفت: این افراد در همین راستا مبالغی تهیه و در قالب بسته های حمایتی به دست خانواده های نیازمند رساندند. پیش از عید نیز گروه هایی به صورت ستادی برای تهیه ژل و بخور در دانشگاه حضور فیزیکی پیدا کرده و در آزمایشگاه دانشگاه ژل های ضد عفونی کننده تهیه و بین خانواده دانشگاه آزاد، شهرستان و استان ها توزیع شد.

خلج تاکید کرد: این فعالیت ها رصد شد و از طریق شبکه های اجتماعی مطلع شدیم که فعالیت های مشابهی نیز در جامعه وجود دارد. شیوع کرونا فرصتی فراهم کرد تا همه افراد خویشتن دار شده و از نظر معنوی خود را رشد داده و تلاش کردند هر کاری که برای کمک به جامعه است انجام دهند؛ در نهایت با جمع بندی این موضوعات، یک کمیته مجازی با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس تشکیل دادیم.

او تاکید کرد: به صورت دورکاری مسابقاتی را تصویب کردیم که افراد در این ایام، همچنان فعالیت و پویایی را داشته باشند. در واقع تلاش کردیم نوعی پویایی توسط طراحی مسابقات در فضای جامعه ایجاد کنیم. یکی از این مسابقات با عنوان نگاه خدا بود که از طریق ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کل کشور به عنوان یک مسابقه ملی ثبت شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با بیان این که افراد تا یک ماه آینده فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند، بیان کرد: آثار پس از ارسال توسط کمیته دبیرخانه مسابقه داوری شده و ۱۰ اثر برتر معرفی و به اشتراک گذاشته خواهد شد. به این آثار جوایزی نیز تعلق میگیرد؛ به ۵ نفر اول جوایز نفیسی اهدا می‌شود و به سایر آثار نیز هم گواهی شرکت و هم هدایای مادی و معنوی پرداخت خواهد شد.

او درباره هدف از برگزاری این مسابقه گفت: هدفمان این است تا استادان و دانشجویان همان فعالیتی که در ایام عادی دانشگاه داشتند، در زمان فاصله گذاری اجتماعی نیز داشته باشند و بتوانیم به سهم خود حس خوبی بین افراد جامعه ایجاد کنیم.

خلج درباره زمان برگزاری مسابقه گفت: افراد تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند؛ بنابراین افراد در این فرصت کلیپ های خود را تهیه و برای ما ارسال کنند. با انتشار این کلیپ ها می‌توانیم حس خوبی را در جامعه ببین مردم به اشتراک گذاشته و حس انسان دوستی و مسئولیت پذیری مردم ایران را به تمام کشورها نشان دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066609

وب گردی

وب گردی