کشف سیاره‌ای شبیه زمین

ناسا با داده‌های قدیمی یک تلسکوپ فضایی از رده خارج شده، سیاره‌ای جذاب پیدا کرده که شبیه زمین است و می تواند محل حیات باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درجه حرارت سیارات فراخورشیدی به اندازه کافی ملایم است تا سیاره صخره ای را قادر به حمایت از آب مایع کند. این یافته ها هنگامی که دانشمندان در حال جمع‌آوری مشاهدات قدیمی تلسکوپ فضایی کپلر بودند به دست آمد. این تلسکوپ که کار خود را در سال 2018 تمام کرد؛ اما قبل از آن، داده‌های گسترده ای از ستاره ها ارائه می داد.

این سیاره قبلاً توسط یک الگوریتم رایانه ای که آن را به اشتباه تشخیص داده بود نادیده گرفته شد؛ اما دانشمندان به عنوان بخشی از تحقیقات جدید با نگاه دیگری به اطلاعات موجود در داده های کپلر دریافتند که این سیاره واقعاً پیش از این کشف نشده بود.

در حقیقت، این سیاره از لحاظ اندازه و دمای تخمین زده شده، شبیه به زمین است که توسط تلسکوپ فضایی کپلر کشف شد. در حالی که سایر سیارات فراخورشیدی ممکن است از نظر اندازه یا درجه حرارت به هم شباهت بیشتری داشته باشند، هیچ جهانی کشف نشده است که کاملاً ترکیبی از آن دو ویژگی را داشته و در منطقه قابل سکونت قرار گرفته باشد.

این سیاره از ما 300 سال نوری فاصله دارد، کمی از زمین بزرگتر است و حدود 75 درصد نوری را که ما از خورشید میگیریم را دریافت می کند. این بدان معناست که دمای هوا نیز می تواند مشابه زمین باشد و شرایط لازم برای زندگی را فراهم می آورد.

بر خلاف خورشید منظومه شمسی که با ثبات تر است، ستاره این سیاره یک کوتوله قرمز است. چنین ستاره هایی به دلیل بیرون ریز کردن شراره های خورشیدی شناخته شده اند که می تواند زندگی احتمالی را قبل از رسیدن به سیاره از بین ببرد.

دانشمندان امیدوارند که درباره این سیاره اطلاعات بیشتری از جمله هرگونه اطلاعاتی در مورد جو آن و به دست آوردن دانش خاص تر از اندازه و شرایط آن کسب کنند.

«توماس زوربوچن» یکی از مدیران ناسا در واشنگتن گفت: «این دنیای جذاب و دوردست به ما امید بیشتری می‌بخشد که زمین دیگری در میان ستارگان وجود دارد که روزی کشف خواهد شد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1066621

وب گردی

وب گردی