طرح ترافیک اجرایی شود سفرهای مترو به 2 میلیون در روز می‌رسد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در صورتی که طرح ترافیک اجرایی یا همه فعالیت‌ها در سطح شهر آغاز شود میزان ترددها با مترو به 2 میلیون سفر در روز خواهد رسید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی در دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مترو در پایتخت گفت: آمار مسافران روز به روز در حال افزایش است و به تدریج که اصناف کم خطر و با خطر متوسط وارد فعالیت شده میزان مسافران مترو نیز از 100 هزار مورد به 400 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در صورتی که فعالیت‌های بیشتری انجام گیرد میزان ترددها به 600 هزار سفر نیز خواهد رسید و در صورتی که طرح ترافیک اجرایی و همه فعالیت‌ها آغاز شود 2 میلیون سفر در طول روز از طریق مترو را خواهیم داشت که در حال حاضر با همین میزان مسافران مترو که روز گذشته حدود 400 هزار مورد بود فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مشکل است.

رئیس شورای شهر تهران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی در شورای شهر گفت: در این جلسه در مورد درآمد فصل بهار و کل سال شهرداری مباحثی مطرح شد و اعضاء و شهردار تهران نگرانی‌هایی در این زمینه داشتند و قرار شد در سطح وزارت کشور و دولت این دغدغه‌ها مطرح شود.

وی افزود: به دلیل کاهش صدور پروانه کاهش فروش خدمات ، کاهش مالیات بر ارزش افزوده و اجرای برخی مصوبات ستاد کرونا و مصوبات دولت در مورد افزایش حقوق‌ها درآمد شهرداری با مشکلاتی همراه شده است.

هاشمی گفت: البته این موضوع کشوری است و نه تنها شهرداری تهران بلکه سایر استان‌ها نیز در این زمینهدغده دارند و قرار شد که پیروز حناچی این موضوع را در هیأت دولت مطرح کند تا از تصمیم دیرهنگام پیشگیری شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: البته اینکه در خود شهرداری چه اقداماتی می‌توان جهت رفع دغدغه‌های درآمد داشت نیز مباحثی در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد و شهردار تهران گزارشی را تهیه کردند که اعضای شورا پیشنهادات خود را در این زمینه اضافه کردند و قرار شد اگر به صورت لایحه این مسأله به شورا ارائه شد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت:‌در مورد افزایش اختیارات شهرداران مناطق مباحثی مطرح شد تا مناطق بتوانند درآمد کسب کنند یا از خدمات مردم بهره‌مند شوند به طور مثال شبکه خدمات اجتماعی در شهرداری منتظر بودجه مانده است که در حال حاضر می‌توان به جای این مسأله از کمک مردم و سمن‌ها بهره‌مند شد.

هاشمی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز از آنجایی که اجتماعات برگزار نمی‌شود با مشکلاتی همراه شده که می‌توان در این راستا نیز از کمک مردم و سمن‌ها استفاده کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع خوش‌حسابی، تشویق و تثبیت مربوط به شهرسازی نیز در جلسه هم‌اندیشی مطرح و اعضای شورا نگرانی‌هایشان را اعلام کردند و قرار شد اقداماتی در این راستا مطرح شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1066641

وب گردی

وب گردی