اثرگذاری پایدار و مقبولیت عام، اولویت در انجام امور فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در اولین جلسه شورای فرهنگی واحد بوشهر اثرگذاری پایدار و مقبولیت عام را از اولویت ها در انجام امور فرهنگی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در اولین جلسه شورای فرهنگی واحد بوشهر ضمن گرامیداشت ایام و اعیاد گذشته و تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و بندگی گفت: اعتقادات راسخ و انقلابی ماندن مردم یکی از برکات این ایام است و سبب می شود جامعه و قلوب همگان از فضای معنوی آکنده و باعث تطهیر روحی و تزکیه درونی شود که از بزرگ ترین موهبت ها و مزیت های جامعه اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه فرهنگ در کشور ما فرهنگ ایرانی – اسلامی است که همه موظفیم از این فرهنگ ناب صیانت کنیم، اظهار کرد: تمام هدف کسانی که دغدغه فرهنگی داشته و در این حوزه فعالیت می کنند، ترویج همین فرهنگ دینی در جامعه است.

عبدالهی یک مقوله بنیادی و اساسی فرهنگ در تمامی جوامع را طبق تعریف فرهنگ که آن را مجموعه ای از اعتقادات، ارزش ها، نمادها و رفتارها معرفی می کنند، ایمان دانست و توضیح داد: به تعبیر مقام معظم رهبری ( حفظه ا... تعالی )، اولین چیزی که در امور فرهنگی باید مورد توجه و دقت قرار گرفته و در آن تحول بنیادی صورت گیرد، کار روی ایمان انسان هاست چرا که اگر ایمان در جامعه و باطن افراد محقق شود به تبع آن، اعمال صالح و خیر جاری و ساری خواهند شد.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب، اسلامی شدن دانشگاه هاست تصریح کرد: به بیان ایشان به رغم اجرای برنامه های مهم در دانشگاه ها همانند اعتکاف، اردوهای جهادی، اردوهای راهیان نور و برنامه هایی از این قبیل که سبب رشد و توسعه بصیرت دینی در دانشگاهیان شده است، اما باز هم دانشگاه اسلامی در جامعه محقق نشده است.

عبدالهی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) که موازی کاری و تکرار را تنها در کار فرهنگی جایز دانسته اند، تشریح کرد: هرچقدر که کانون های دانشجویی، استادان، انجمن های اسلامی، تشکل های اسلامی – سیاسی و گروه های مختلف فعال فرهنگی تشکیل شوند و کارهای مختلف و متنوع فرهنگی انجام دهند، به واسطه وسعت هجمه های فرهنگی دشمن علیه ایران اسلامی، باز هم به تلاش بیشتر و وسعت برنامه ها در این حوزه نیازمند هستیم.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با طرح این سؤال که کار فرهنگی چیست و در این حوزه چه نوع کاری باید انجام شود، پاسخ داد: قالب های جامع و بسته های بسیار فاخری در این زمینه تدوین و توصیه شده است که بحمداله تمامی حوزه ها و اقشار با جدیت و اهتمام در این بخش مشغول تلاش هستند اما باید توجه داشت که در کار فرهنگی علاوه بر تأثیرپذیری کوتاه مدت آن، باید اثرگذاری پایدار، بلند مدت و مقبولیت عام در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه هر رفتار از هر فرد می تواند اثری مثبت یا منفی بر بخشی از جامعه بگذارد، عنوان کرد: مثلا فرهنگ علم آموزی و ترویج علوم، فرهنگ مولدی است که باید تقویت شود.

عبدالهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) فرمودند : اکنون زمان عمل است و باید با تدبیر و حکت عمل کرد، تصریح کرد: بصیرتی که مد نظر ایشان است تنها در چارچوب ملاحظات دینی و ایمانی حاصل می شود. حکمت ها و معرفت ها را باید ارتقاء بخشید. هیچ کار خیری بالاتر از کار علمی نیست و انجام کارها از طریق امور دانش بنیان بهترین مسیر است.

وی با یادآوری اینکه متناسب با زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، امسال نیز سه راهبرد اساسی برای برنامه‌ها و امور در نظر گرفته شده است، گفت: راهبردها بر اساس نیاز، اولویت و انجام هدفمند و استراتژیک امور در نظر گرفته شده است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، ارتقای سطح تعاملات فرهنگی ایمان‌محور و مردمی را یکی از راهبردهای مهم این استان در سال 99 که در حوزه فرهنگی محقق می شود معرفی و توضیح داد: سستی جامعه در برخی امور نظیر اختلاس، رشوه خواری، فساد اداری، کم کاری، احتکار، گرانفروشی و ... ناشی از عدم پایبندی به فرهنگ و اعتقادات دینی است. باید در نظر داشت از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این مردم هستند که با حضور و استقامت خود، سبب اقتدار ایران اسلامی شدند، نباید گذاشت تا برخی کاستی ها سبب نا امیدی و از دست رفتن اعتماد مردمی شود.

کد خبر: 1066649

وب گردی

وب گردی