تولید پک داروی‌گیاهی برای ایمنی بدن/ به دنبال اخذ مجوز برای تولید ماسک آنتی‌باکتریال هستیم

رئیس مرکز تحقیقات شیمی رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از تلاش برای اخذ مجوز ماسک آنتی باکتریال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سید نظام الدین میرستاری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات مرکز تحقیقات شیمی رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: در مرکز تحقیقات شیمی در بحث تولید شوینده ها و مواد ضد عفونی کننده وارد شدیم. همچنین با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان پک های ضد عفونی کننده از سوی بسیج استان توزیع شد.

او با بیان این که در بحث تولیدات گیاهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وارد شدیم، اضافه کرد: پک هایی از گیاهان دارویی که ایمنی بدن را افزایش می‌دهد آماده و در اختیار کارکنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت. همچنین در حوزه تولید ماسک نیز فعالیت و کارهای تحقیقاتی را انجام دادیم. این ماسک ها بسیار مفیدتر از ماسک های n95 بوده و هم بحث آنتی ویروس و هم جلوگیری از گرد و غبار مناطق را در این ماسک ها دیده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات شیمی رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا اضافه کرد: این ماسک یک باکس است که در داخل آن یک فیلتر وجود دارد؛ باکس روی بازو قرار گرفته و اندازه آن یک گوشی تلفن همراه است. یک لوله خرطومی به این باکس متصل شده و سپس به ماسکی که روی دهان قرار می‌گیرد، وصل می شود.

میرستاری در ادامه تصریح کرد: هوا با آلاینده های متفاوت باید از این فیلتر عبور کند. یک موتور داخل این باکس قرار گرفته است و هوا را تصفیه کرده و وارد ماسک روی دهان می‌شود. در این ماسک چند فیلتر استفاده شده و برای آن یک سال و نیم زمان صرف شده است.

او با بیان این که در ابتدای کار این ماسک را با هدف جلوگیری از تنفس هوای آلوده تولید کردیم بیان کرد: در واقع طرح این ماسک برای شهرهای مرزی و جنوبی کشور که با آلودگی هوا و بحث ریزگردها درگیر است مطرح شد؛ ولی در زمان شیوع کرونا که با کمبود ماسک روبرو هستیم تولید آن را در دستور کار قرار دادیم.

میرستاری در پایان گفت: این ماسک آنتی باکتریال بوده و در نتیجه می‌تواند به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کند. در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز اولیه برای تولید این محصول هستیم و به محض دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن و وزارت بهداشت این محصول به تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066657

وب گردی

وب گردی