ضرورت توسعه و ارتقای خدمات تخصصی آزمایشگاهی

تشکیل کارگروه‌های تخصصی یکی از اقدامات نوآورانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است، برهمین اساس 9 کارگروه‌های تخصصی و یک کارگروه فنی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از اقدامات نوآورانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی است. کارگروه‌های تخصصی، کانون‌هایی برای گردهم‌آیی کارشناسان و متخصصان یکی از حوزه‌های آزمایشگاهی و یا یک خانواده از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که از این طریق، تجربیات و دانش خود را در قالب نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، انتشار مقاله و یا کتب تخصصی، با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

در حال حاضر هم 9 کارگروه‌های تخصصی و یک کارگروه فنی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت دارند. کارگروه تخصصی آنالیز حرارتی، آنالیز سطح، آنالیز عنصری، استاندارد و کالیبراسیون، دستگاه TEM، SEM، SPM، کروماتوگرافی و دستگاه‌های اشعه ایکس به همراه کارگروه فنی آنالیز اندازه ذرات در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فعالیت دارند.

این کارگروه های تخصصی در طی سال با برگزاری دوره های مختلف علمی و تخصصی به بالا بردن سطح علوم آزمایشگاهی در کشور کمک میکنند. قرار بر این کارگروه‌های دیگری مانند زیست فناوری و تعیین ماهیت هم به خانواده ما اضافه شود.

در تلاش هستیم تا با کمک این کارگروه‌های تخصصی تلاش کنیم ارائه خدمات آزمایشگاهی به مردم را هدفمند کنیم و به سمت ارائه خدمات تخصصی‌تر حرکت دهیم. اقدامی که نتیجه آن توسعه کیفیت این خدمات در کشور و بالا رفتن سطح علمی فعالان این حوزه خواهد شد.

*مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1066668

وب گردی

وب گردی