ارائه تسهیلات کم‌بهره با تنفس یک‌ساله برای شرکت‌های فناور آسیب‌دیده از کرونا

دبیر توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای نوپا در بحران کرونا مربوط به رفع موانع قانونی و مقرراتی و مشکل صدور مجوز می‌شود، گفت: ستاد توسعه فناوری اقتصاد دیجیتال  یک لاین اختصاصی برای حل این مشکلات باز کرده تا از این طریق به کسب و کارها کمک کند.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: حوزه فناوری دیجیتال در دو دسته شرکت است، شرکت‌هایی که براساس کرونا در واقع کسب وکارشان رشد و تقاضایشان افزایش یافته است و شرکت‌هایی که کسب‌‌وکار آنها دچار آسیب شده است.

وی تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا عملا اکثر شرکت‌ها با ارئه خدمات بهتر در حوزه فروش رشدشان چند برابر شده است. همچنین شرکت‌هایی که در حوزه زیرساخت‌ و اینترنتی و سلامت الکترونیک به مشتریان خدمات می‌دهند، رشد چشمگیری داشته‌اند. در کنار این موضوع برخی از شرکت‌های فعال در عرصه گردشگری، آموزش آفلاین، حمل و نقل و معاملاتی متضرر و آسیب دیدند.

محمدی تأکید کرد: ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال برنامه‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات در شرایط فعلی بحران ویروس کرونا، در دستور کار خود قرار داده است تا جایی که کمپین کرونا پلاس را راه‌اندازی کرده تا از این طریق به شرکت‌ها کمک کند.

دبیر توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: بر اساس این کمپین از کسب و کارها، شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که دارای راه حل‌های گذار و ایده‌های فناورانه برای دوران کرونا، دوران قرنطینه و پساکرونا هستند، حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در راستای این کمپین، از کسب و کارها و استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات خواسته شده که در ۹ حوزه اولویت دار شامل آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی، توریسم آنلاین، تولید محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی و فروشگاه‌های آنلاین، ایده و ابتکارات خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای نوپا در بحران کرونا مربوط به رفع موانع قانونی و مقرراتی و مشکل صدور مجوز می‌شود، ادامه داد: ستاد توسعه فناوری اقتصاد دیجیتال یک لاین اختصاصی برای حل این مشکلات باز کرده تا از این طریق به کسب و کارهایی که با این موانع مواجه هستند، کمک کند.

محمدی با تأکید بر اینکه علاوه بر ادامه روند حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ برنامه‌‌هایی را در بخش حمایت مالی و تبلیغات و زیرساخت در دستور کار این ستاد قرار دادیم تا از این طریق ضمن رفع موانع قانونی شاهد جهش تولید در عرصه تولید محصولات در حوزه کسب وکار نوپا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لاین اختصاصی برای برخی از کسب‌وکارها از جمله گردشگری راه‌اندازی کردیم تا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، از وام‌هایی با بهره کم و به صورت بلند مدت و با تنفس یکساله بهره‌مند شوند. این وام به شرطی ارائه می‌شود که در شرایط کرونایی تعدیل نیرو نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066678

وب گردی

وب گردی