وجود شایعات کرونایی در دانشگاه آلبرتا/ بسیاری از درس‌ها در ترم جدید ارائه نمی‌شوند

دانشجوی دانشگاه آلبرتای کانادا گفت: در این دانشگاه شایعات در مورد ویروس کرونا به وجود آمده است که برخی را زودتر از موعد خانه نشین کرده؛ اما هنوز دانشگاه تعطیل و افراد در حال انجام دورکاری هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی بهدانی دانشجوی دانشگاه آلبرتای کانادا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: «در استان آلبرتا در ابتدای شیوع ویروس نگرانی وجود نداشت و بیشتر نگرانی ها از بابت دیگر استان های کشور کانادا بود. کلگری اولین شهر این استان بود که درگیر این شیوع شد؛ زیرا این شهر به نسبت ارتباطات بین المللی بیشتری دارد.»

بهدانی در مورد شیوع این ویروس در این استان کانادا اظهار کرد که مسئولان و مردم به تدریج آن را پذیرفتند و اقدامات مربوطه در این زمینه را پی گرفتند. حدودا یک ماه از تعطیلی دانشگاه آلبرتا می گذرد که این فرایند هم به صورت تدریجی اتفاق افتاده است.

این دانشجوی ایرانی مقیم کانادا به وجود شایعات در این کشور اشاره کرد و گفت: «در دانشگاه آلبرتا شایعاتی مبنی بر اینکه عده ای با شرکت در کنفرانسی در کانادا آلوده و قرنطینه شده اند، به وجود آمد و همین امر باعث شد که افراد زیادی از جمله خود ما به دورکاری روی آوریم.»

دانشجوی دکترای دانشگاه آلبرتا افزود که در استان آلبرتا و شهر ادمونتون آنچنان نگرانی وجود ندارد؛ زیرا تراکم جمعیت در آن خیلی کم است اما با گرم شدن هوا احتمال دارد که برخی از مردم قرنطینه را کمتر رعایت کنند و همین امر باعث افزایش نگرانی مسئولان شده است.

بهدانی در مورد برگزاری کلاس های آزمایشگاهی این دانشگاه اظهار کرد که سیستم نمره دهی آن ها در تابستان عوض شده و به صورت «پاس»، «مردود» و یا تکمیل نشده است و از آن جایی که برای غالب درسها نمره در طول سال پخش شده، دانشجوها بیشتر نمره خود را کسب کرده اند. آزمایشگاه ها هم در این دانشگاه تعطیل و بسیاری از درس ها در ترم بهار و تابستان ارائه نمی شوند.

دانشجوی دانشگاه آلبرتا اعلام کرد که با رایگان شدن خدمات گوگل میتینگ برای آن ها امکان برگزاری جلسات با تعداد150 نفر به راحتی فراهم است.

بهدانی در پایان در مورد حمایت های روحی روانی دانشگاه از دانشجویان اظهار داشت که مشاوران این دانشگاه آماده ارائه خدمات به افراد هستند. بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی نیز برای همکاری با دانشجویان طی ایمیل هایی اعلام آمادگی کرده اند. سوپروایزر هر شخص مسئول سلامتی دانشجو است و وضعیت شخص را به دانشگاه اطلاعات می دهد. در مورد حمایت های مالی هم دانشجویان می توانند برای بورس ها و کمک های مالی اضطراری در‌خواست دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066688

وب گردی

وب گردی