برگزاری مسابقه ملی ایده‌شو در صنایع غذایی با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفا‌دشت از برگزاری مسابقه ایده‌شو در صنایع غذایی با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا خبر داد.

سپیده بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقه ملی غیرحضوری ایده شو در صنایع غذایی با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد صفادشت، با هدف تعامل با صنعت، مسابقه ایده شو را در سطح ملی در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تعریف کرد، با توجه به شرایط موجود و لزوم تولید دانش مواجهه با کرونا و از طرفی هم‌راستا بودن محورهای مسابقه با رفع چالش کرونا و همسویی با جهش تولید، مهلت شرکت در مسابقه با رویکردی جدید تمدید شد.
او با بیان این که عنوان مسابقه “ایده‌شو در صنایع غذایی، آرایشی – بهداشتی و دارویی با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا” تعریف شد، اضافه کرد: این مسابقه در سطح ملی و به‌صورت غیرحضوری است. محورهای مسابقه نیز بر اساس نیازسنجی‌ها از صنعت تعیین شده است. این محورها شامل نانوتکنولوژی و روش‌های نوین فناوری، بسته‌بندی، محصولات فراسودمند، فرمولاسیون و معرفی فراورده‌های جدید، غذاداروها و گیاهان دارویی و ایمنی در صنایع‌غذایی، آرایشی – بهداشتی و دارویی است.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفا دشت در خصوص حمایت از ایده‌های برتر توضیح داد: ایده‌های دریافت شده در مرحله پیش از کرونا در دست داوری است، به نفرات برگزیده جوایز نقدی نفیسی اهدا شده، ایده‌های برتر به مراکز رشد و مراکز شتاب‌دهنده معرفی خواهند شد.


او در ادامه تصریح کرد: همچنین ایده‌های دریافت شده با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا نیز پس از پایان مهلت ارسال، داوری شده و به نفرات برگزیده جوایز نقدی نفیسی اهدا می‌شود، ایده‌های برتر با توجه به اهمیت ایجاد جهش تولید و کاهش معضلات مربوط به کرونا در اولویت حمایت توسط مراکز رشد و مراکز شتاب‌دهنده خواهند بود.


بهرامی تاکید کرد: صاحبان ایده‌ در زمینه‌های صنایع‌غذایی، آرایشی – بهداشتی و دارویی بر اساس محورهای تعریف شده و با رویکرد جهش تولید، کرونا و پساکرونا، ایده خود را تا پنجم اردیبهشت ماه به آدرس http://Bpj.safaiau.ac.ir/match ارسال کنند؛ همچنین اعضای باشگاه پژوهشگران جوان جهت ثبت ایده ابتدا وارد سامانه http://bpj.iau.ir شده و از منوی مسابقات اقدام به ثبت نام تیم نمایند، متقاضیانی که عضو باشگاه نیستند، می بایست وارد سامانه http://bpj.iau.ir/competition شده و از منوی ثبت نام تیم اقدام نمایند.


به گفته او هزینه شرکت در مسابقه برای اعضای باشگاه پژوهشگران جوان رایگان بوده و توسط باشگاه مربوط پرداخت می شود، اطلاعات مربوط به هزینه شرکت و جوایز مسابقه در سایت آورده شده است.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفا دشت در پاسخ به این سوال که این مسابقه چقدر به جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری کمک خواهد کرد، گفت: با توجه به اهمیت نقش نانوتکنولوژی، روش‌های نوین فناوری، بسته‌بندی، فرمولاسیون و معرفی فراورده‌های جدید، غذاداروها و ایمنی در صنایع‌غذایی، آرایشی – بهداشتی و دارویی، کمک به اجرایی شدن ایده‌های منتخب در این زمینه‌ها نقش مهمی در جهش تولید و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در زمینه صنایع‌غذایی، آرایشی – بهداشتی و دارویی و همچنین کمک به رفع چالش‌های دوره کرونا و پسا کرونا دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1066747

وب گردی

وب گردی