همکاری برای توسعه و تولید نانوواکسن ضدآنفلوانزا

شرکت نواواکس که در حال توسعه نانوواکسن ضدآنفلوانزا است، توافق‌نامه‌ای با شرکت امرجنت به امضاء رسانده تا از همکاری این شرکت برای توسعه و تولید انبوه این واکسن استفاده کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امرجنت بایوسلوشنز (Emergent BioSolutions) اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای با نواواکس (Novavax) به امضاء رسانده است که به موجب آن امرجنت، خدمات توسعه و ساخت از صفر تا صد (CDMO) را برای تولید واکسن ضدآنفولانزای شرکت نواواکس ارائه می‌دهد. NanoFlu یک واکسن نانویی حاوی نانوذرات پروتئین هماگلوتینین است که توسط شرکت نواواکس تولید شده‌است. این شرکت از نوعی اسیدآمینه برای ساخت واکسن استفاده می‌کند که این فرمولاسیون به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است.

پیش از این شرکت نواواکس اعلام کرده بود که فاز سوم کارآزمایی بالینی روی این واکسن به اتمام رسیده است. نتایج این فاز نشان داده است که NanoFlu دارای پتانسیل بالایی برای تحریک سیستم ایمنی بدن بر علیه آنفولانزا است و می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به واکسن‌های موجود در بازار داشته باشد. داده‌های بیشتر نشان می‌دهد که NanoFlu هم استرین‌های آنفولانزای رایج و هم استرین‌های تغییریافته را هدف قرار می‌دهد و این واکسن روی بیماران بالای ۶۵ سال از ایمنی کافی برخوردار بوده است.

سید تی حسین، از مدیران امرجنت،گفت: شرکت امرجنت بسیار خرسند است که همکاری خود را با نواواکس برای تولید انبوه نانوواکسن ضدآنفولانزا آغاز می‌کند. مفاد این توافق‌نامه انعطاف‌پذیر و یکپارچه بوده و ما را قادر می‌سازد تا براساس برنامه زمان‌بندی شده کار کنیم.

براساس شرایط این توافق‌نامه، شرکت امرجنت مواد لازم، زیرساخت انتقال فناوری و پیگیری فرآیند اعتبارسنجی و صلاحیت عملکرد را برای تولید تجاری این واکسن به عهده می‌گیرد.

استنلی سی‌ارک، مدیرعامل شرکت نواواکس تصریح کرد: اعتماد ما به همکاری با شرکت امرجنت به دلیل شهرت این شرکت در تولید با کیفیت بالا است. این همکاری مشترک به ما این امکان را می‌دهد تا NanoFlu را به‌عنوان جایگزینی نوآورانه و پیشرفته به جای واکسن‌های سنتی ارائه دهیم.

نواواکس یکی از شرکت‌های حوزه نانوزیست‌فناوری بوده که در حال توسعه نسل جدیدی از واکسن‌ها برای بیماری‌های عفونی است. این شرکت در گیتسبورگ مستقر بوده و سابقه‌ای طولانی در کار روی ویروس کرونا دارد؛ این شرکت در حال حاضر روی ساخت واکسن‌های مختلفی متمرکز است. از نکات برجسته در فعالیت‌های این شرکت آن است که این شرکت موفق به تولید واکسنی شده که می‌توان از آن برای مقابله با سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه‌ای (Mers-Cov) استفاده کرد. همچنین کارهای پیش‌بالینی مرتبط با سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس نیز انجام شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066761

وب گردی

وب گردی