دانشجویان تگزاس با اخذ مجوز در آزمایشگاه‌ها مشغول به کارند/ کنترل مداوم وضعیت جسمی و روحی دانشجویان

دانشجوی دانشگاه تگزاس آمریکا گفت: «مردم تگزاس قرنطینه را به خوبی رعایت نمی‌کنند و دانشجویانی که کارهای آزمایشگاهی دارند با اخذ مجوزهای مربوطه به کار خود مشغول هستند.»

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد عارف قادری دانشجوی دانشگاه تگزاس کانادا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: « از یک ماه و نیم قبل یعنی در اوایل اسفند ماه بحث کرونا در ایالت تگزاس جدی شد. در ابتدا بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نداشتن تجمع افراد تاکید شد اما فعالیت های روزانه ادامه داشت. »

قادری اظهار کرد که با بالا رفتن آمار مرگ و میر از حدود 1 ماه پیش فرماندار تگزاس و دالاس قوانین محکمی را مبنی بر تعطیلی رستوران‌ها و کافه ها وضع کردند تا مردم در خانه ها بمانند. در این شرایط مشاغل ضروری به فعالیت ادامه دادند.

دانشجوی دکتری آمریکا افزود: در این شرایط رییس دانشگاه تگزاس هم تصمیم گرفت تا یک هفته تعطیلات بهاری تمدید شده و دانشجویان و اساتید آمادگی های لازم برای رفتن به سمت آموزش مجازی را ایجاد کنند.

این دانشجوی ایرانی دانشگاه تگزاس در مورد کلاس های درس خود اظهار کرد برای آن ها که حضور در محل آزمایشگاه ضروری است تصمیم بر این شد اساتید به گونه ای تنظیم کنند تا در هر بازه زمانی 2یا 3 نفر در آزمایشگاه باشند و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما بعد از یک یا دوهفته قرنطینه کامل اعلام شد.

قادری اعلام کرد که بسیاری از مردم تگزاس قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و پلیس هم با این افراد چندان کاری ندارد. رییس دانشگاه هم اعلام کرده که همه افراد مشغول دورکاری باشند و به نوشتن مقالات و دورکاری بپردازند.

دانشجوی دانشگاه تگزاس در مورد افرادی که حضور آن ها در آزمایشگاه ضروری است گفت افرادی که نمونه های آزمایشگاهی آن ها در صورت نبودن در محل از دست می رود با کسب مجوزهای مربوطه از طرف دانشگاه اجازه حضور دارند.

نخبه ایرانی در تگزاس گفت: «کلاس های آنلاین با مدیریت استادان برگزار می شود. برای مثال استادان ما فیلم های آموزشی را آماده و تمرین هایی در آن ها ارائه می دهند و افراد باید طی 1 هفته تکالیف مربوط را انجام دهند. استادان در زمان های کلاس نیز آنلاین هستند تا افراد سوال های خود را بپرسند.

وی در مورد حمایت دانشگاه از دانشجویان گفت: «دانشگاه در مورد مسائلی که به آموزش و پژوهش مربوط می شود از افراد حمایت می‌کند؛ اما به مسائل دیگر کاری ندارد و ما اقلام مورد نیاز خود را از خارج منزل تهیه می کنیم.

قادری در انتها در مورد حمایت های روانی دانشگاه افزود: دانشگاه ایمیل های حمایتی برای دانشجو ارسال و مدام حالات روحی و وضع جسمانی دانشجویان را کنترل می کند. بخش آموزش و پژوهش نیز تحت حمایت دانشگاه قرار دارد. خوابگاه ها تقریبا تعطیل شده و تنها دانشجویان بین المللی که جایی برای رفتن نداشتند در خوابگاه مانده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066763

وب گردی

وب گردی