تولید کاتالیست برای شیرین‌سازی گاز ترش/ جهش تولید با حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذار محقق می‌شود

کارشناس ارشد تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان از تولید کاتالیست برای شیرین‌سازی گاز ترش خبر داد و گفت: این کاتالیست بیشتر در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی کاربرد دارد.

مهشید آشتیانی کارشناس ارشد تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید مواد شیمیایی برای صنایع پایین دستی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این شرکت همچنین به تازگی در حوزه تولید مواد مورد نیاز صنعت فولاد وارد شده است.

وی تصریح کرد: هدف ما این است تا کاتالیست‌هایی که کشور از آن محروم شده را در داخل کشور تولید کنیم. هم اکنون 24 ماده کاتالیستی را برای تحقیق و توسعه در دستور کار قرار دادیم، بدین ترتیب هر کدام به مرحله تولید رسید وارد مرحله بعدی خواهیم شد.

آشتیانی گفت: هم‌اکنون پودر فلزات که در صنایع مختلف از جمله پزشکی و شوینده کاربرد دارد را تولید کردیم. همچنین کاتالیستی را برای شیرین‌سازی گاز ترش در این شرکت‌دانش‌بنیان تولید کردیم که این کاتالیست در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی کاربرد دارد.

وی تأکید کرد: از زمانی که صنعت فولاد مورد تحریم قرار گرفت تامین کالای استرتژیک حتی از طریق واسطه‌ها امکا‌ن‌پذیر نبود؛ برهمین اساس تصمیم گرفتیم که این کاتالیست‌ها را در داخل کشور با توان داخلی تولید کنیم. هم‌اکنون سه نوع کاتالیست در دستور کار این شرکت است که دو مورد از آن به اتمام رسیده و کاتالیست سوم نیز در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد.

کارشناس ارشد تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه میزان تولید بستگی به نیاز مشتریان این صنعت دارد، گفت: میزان تولید این شرکت در صورت نیاز هزار تن است. با شرایطی که از سال گذشته شروع شد خوشبختانه تحریم‌ها تبدیل به یک فرصت شد.

وی خاطرنشان کرد: حال که تمام درها بسته شده بهتر است که تولید داخل با قدرت تمام با حمایت سرمایه‌گذار و فناور در کنار هم قرار بگیرند تا شاهد جهش تولید در کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066767

وب گردی

وب گردی