محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان برای مقابله با کرونا رونمایی شد/ تولید کلید دیجیتال آسانسور و ربات هوشمند بیمارستانی

مراسم رونمایی از آخرین ابداعات و دستاوردهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در حوزه پیشگیری و درمان بیماری کرونا، با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان استانی، در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه گذشته این واحد دانشگاهی به عنوان یک مرجع علمی، با حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید دستگاه‌های مقابله با این ویروس توانست به خلق محصولات نوین و کاربردی دست یابد.

وی افزود: انتظار از این واحد دانشگاهی بسیار بالا است و کار ما صرفا به تولید محصولات مشابه و ساخت کیت های تشخیص کرونا محدود نبوده و محفظه استریل نوری ـ گازی برای استفاده خانگی، استفاده در ادارات و اماکن گسترده، تونل ضد عفونی، دستگاه تصفیه هوا، کلید دیجیتال آسانسور و ربات هوشمند بیمارستانی، فقط بخشی از تولیدات این واحد دانشگاهی است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تعبیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی که دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاه حل مسئله دانسته است، خاطر نشان کرد: نباید صرفا هدف و وظیفه ما در دانشگاه آموزش باشد بلکه نیازسنجی جامعه در مواقع مختلف یک رسالت علمی و پژوهشی در دانشگاه است که تلاش کردیم در گذر زمان با طرح های مختلف نسبت به نیازها و مسائل جامعه حساس باشیم که بحث مقابله با ویروس کرونا، آخرین مورد از آن است.

وی افزود: طرح تولید بذرهای هیبریدی، برای اولین بار در ایران، طرح مالچ رسی در مقابله با بحران ریزگردها، طرح تولید قارچ غنی شده با ویتامین D و ده ها طرح تحقیقی و پژوهشی نمونه ای از مسئله محور بودن واحد اصفهان( خوراسگان) هستند که پاسخ به نیاز جامعه و کشور هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها هرگز فرایند آموزش را به عنوان یک خط مشی راهبردی تعطیل نکردیم و به عنوان اولین دانشگاه در استان آموزش مجازی را در دستور کار قرار دادیم و شاید به علت جدید بودن این نوع آموزش نواقصی را هم در بر داشت ولی بهترین شیوه آموزشی در زمان عدم برگزاری کلاس های حضوری است.

نجفی تصریح کرد: باید دانشگاه محور جامعه باشد و در عرصه کارآفرینی گام بردارد از این رو با ایجاد طرح های پایش، پویش و رویش در تلاش هستیم تا سبب اشتغال زایی و کارآفرینی برای نسل جوان باشیم و از طرف دیگر بتوانیم کشور را از نظر نیروز متخصص توانمند تامین کنیم.

کد خبر: 1066811

وب گردی

وب گردی