بررسی روزانه 50 نمونه مشکوک به کرونا در آزمایشگاه مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول کمیته غربالگری ستاد مقابله با کرونای دانشگاه آزاد استان تهران گفت: آزمایشگاه مولکولی و ویروس‌شناسی دانشگاه آزاد روزانه 50 نمونه مشکوک به کرونا را بررسی می‌کند.

مسعود پارسانیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اظهار کرد: اسفند ماه سال گذشته ستاد مقابله با کرونای دانشگاه آزاد استان تهران تشکیل شد که یکی از کمیته‌ غربالگری نیز ذیل این ستاد آغاز به‌کار کرد. در این کمیته مقرر شد با مشارکت و حمایت دانشگاه آزاد استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران آزمایشگاهی راه‌اندازی شود تا بتوانیم در راستای مقابله با کرونا با شبکه بهداشت کشور مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: با حمایت رؤسای واحدهای دانشگاهی استان تهران مقرر شد آزمایشگاهی در درمانگاه قدس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران راه‌اندازی شود. ابتدا قرار بود این آزمایشگاه در واحد تهران مرکزی تجهیز و راه‌اندازی شود که دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌دلیل نبود امکانات امحای پسماند با این امر موافقت نکرد. درمانگاه قدس دارای آزمایشگاه تشخیص طبی بوده که مرکز جامع ویروس‌شناسی نیز در محل آن مستقر شد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: با تدوین تقاضانامه راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی کرونا در اواخر اسفند ماه موافقت به‌عمل آمد و با انجام تست از سوی انستیتو پاستور، تاییدیه‌های آزمایشگاهی نیز صادر شد. از 10 فروردین سال جاری نمونه‌ها پذیرش و نتایج آزمایش‌ها به‌صورت کامل ارائه می‌شود.

پارسانیا با اشاره به انجام متوسط 50 آزمایش در روز در این آزمایشگاه، تصریح کرد: آزمایش‌های انجام شده تاکنون به 60 نمونه نیز رسیده ولی به‌صورت میانگین روزانه 50 نمونه بررسی می‌شود. اغلب کارکنان آزمایشگاه مولکولی و ویروس‌شناسی به‌صورت داوطلبانه و ازدانشجویان و دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران درحال ارائه خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانش‌آموختگان حاضر در آزمایشگاه در این روزها با جان و دل پای کار حاضر شده‌اند که باید از آنها تقدیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066819

وب گردی

وب گردی