چگونه  از گوگل اسکالر برای تحقیقات دانشگاهی استفاده کنیم؟

گوگل اسکالر موتور جستجویی است که نوشته‌ها و منابع علمی را جستجو می‌کند. با این حال، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر جهان، آن را به عنوان ابزاری برای جستجوی مطالب علمی برای انجام تکالیف خود نگاه می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این ابزار به کاربران این امکان را می دهد تا متن و یا ابری از داده های علمی را در طیف گسترده ای از قالب ها و رشته های نشر پیدا کنند. رابط کاربری اسکالر، استفاده از آن را مخصوصاً برای کسانی که از قبل با موتور جستجو آشنا هستند، آسان می کند.

تعداد بسیاری از موتورهای جستجوی رایگان علمی دیگر از جمله « مایکروسافت آکادمیک» و « Educational Resources Information Center » (ERIC) وجود دارد، اما آنچه که گوگل اسکالر را جذاب می کند رابط واضح آن است.

با استفاده از گوگل اسکالر می توانید هزاران مایل از کتابخانه دانشگاه خود دور باشید و تحقیقات خود را انجام دهید.

با جستجوی یک کلمه کلیدی در مایکروسافت آکادمیک یا ERIC صفحه ای به هم ریخته ظاهر می شود. رابط کاربری گوگل اسکالر برای چشم آسانتر است و با استفاده از نماد « My library» در سمت راست بالای صفحه می توانید ذخیره یک مقاله را در حین جستجو آسان کنید.

یکی از مشکلات گوگل اسکالر این است که غالباً کاربران را به مقاله ها و مقالات وب سایت های تجاری ناشر رهنمون می‌کند که کاربران را به خرید اشتراک یا پرداخت برای مقاله وا می دارد. اما هنوز هم به عنوان یک بستر مناسب برای انجام تحقیقات سریع و دستیابی به مقالات تحقیقاتی عمل می کند.

بنابراین، باید در دوران دانشجویی به نحو احسن از چنین ابزار مفیدی که به صورت رایگان در دسترس شما است بهره برد. در ادامه برخی موارد را برای استفاده بهتر از گوگل اسکالر مطرح می کنیم:

نکات جستجو

با وجود حجم گسترده ای از مطالب، در صورت داشتن اطلاعات مربوط می توانید جستجوی خود را با نویسنده، عنوان یا تاریخ محدود کنید.

با استفاده از گوگل اسکالر، می توانید در بسیاری از رشته ها و منابع از مقالات گرفته تا پایان نامه ها را جستجو کنید.

اگر با استفاده از عنوان جستجو می کنید، عنوان مقاله را در نقل قول قرار دهید، مانند "تاریخچه دریای چین".

همچنین گزینه جستجوی پیشرفته ای وجود دارد که به شما امکان می دهد جستجو را با استفاده از نام نویسنده، عنوان و نشریات محدود کنید و همچنین نتایج جستجوی خود را براساس تاریخ محدود کنید.

کتابخانه خود را ایجاد کنید

گوگل اسکالر به کاربران امکان ایجاد کتابخانه یا مجموعه مقالات شخصی را می دهد.

این امر به شما امکان می دهد مقالات را از صفحه جستجو ذخیره کرده و آنها را بر اساس موضوع سازماندهی کنید. برای ذخیره مقاله، روی لینک Save در زیر نتیجه های جستجو کلیک کنید. برای دیدن مقالات ذخیره شده خود، روی «My library»‌ کلیک کنید.

هنگام جستجوی مقاله در کتابخانه خود، روی My library در سمت راست بالای صفحه اصلی اسکالر یا در ستون سمت چپ صفحه نتایج جستجو کلیک کنید تا تمام مقالات موجود در کتابخانه شما مشاهده شود.

نتایج بهتری به دست آورید

گوگل اسکالر به شما امکان می دهد تا کتابخانه یا مجموعه ای از مقالات شخصی خود را ایجاد کنید.

از طرف دیگر، بخش «منابع» یافته‌های علمی یا منابع دانشگاهی را برای اصطلاحات مورد نظر خود، بررسی کنید.

همچنین می توانید برای دیدن مقالات جدیدتر که به آنها برای اصطلاحات خاص تر مراجعه شده است، روی «Cited by» کلیک کنید.

از استنادها کمک بگیرید

بسیاری از دانشجویان ممکن است استنادها را بدون استفاده بدانند؛ اما گوگل اسکالر چندین فرمت استنادی را برای سهولت روند کارتان ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال، پس از جستجوی یک کلمه کلیدی، زیر هر نتیجه جستجو یک علامت نقل قول خواهید دید که فقط کافی است روی پیوند کلیک کنید و سبک استناد خود را از بین سبک های MLA ، APA، شیکاگو ، هاروارد یا ونکوور انتخاب کنید.

همچنین می توانید نقل قول های خود را از گوگل اسکالر به BibTeX ، EndNote ، RefMan یا RefWorks وارد کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066822

وب گردی

وب گردی