کیت تشخیص مولکولی بومی‌سازی می‌شود/ تولید ۸۰۰هزار تست کیت برای تشخیص کرونا

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: از زمان شروع فعالیت برای مبارزه با ویروس کرونا تا به امروز ۸۰۰ هزار تست کیت تشخیص مولکولی تولید کردیم و پیش‌بینی ما این است که تولید ماهیانه ۵۰۰ تا یک میلیون کیت را داریم.

محمدباقر محمودی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در حوزه بیولوژی مولکولی فعالیت می‌کند به طوری که تا به امروز ۵۰۰ محصول را تولید کرده‌است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات بیوتکنولوژی در خاورمیانه است. این شرکت همواره برای تولید محصولات خود از تحقیق در خصوص نیازهای مصرف‌کنندگان و توسعه روش‌ها، شروع کرده و در نهایت با ساخت محصولات بیولوژی مولکولی تلاش می‌کند تا گامی در جهت تسهیل روندهای تحقیقاتی و تشخیصی در زمینه‌های بیولوژی مولکولی بردارد.

محمودی افزود: ما با در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای کیفیت در کلیه فرایندهای تولید، تحقیق و توسعه و ارتباط با مشتریان، همچنین با ملاحظات زیست‌محیطی تلاش کرده‌ایم، تا بالاترین سطح رضایت را فراهم آوریم. هدف اصلی ما ارائه محصولات با کیفیت بالا و در عین حال مقرون به صرفه برای مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تشخیص طبی در سراسر دنیا است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: از زمان شروع فعالیت در این عرصه تا به امروز ۸۰۰ هزار تست کیت تخشیص مولکولی تولید کردیم و پیش‌بینی ما این است که ظرفیت تولید ماهیانه ۵۰۰ تا یک میلیون را داریم.

محمودی دربارهٔ کیت‌های تست استخراج ژنوم ویروس کرونای ساخت این شرکت گفت: تشخیص ویروس کرونا در بدن انسان دو مرحله دارد که یک مرحله استخراج ژنوم یا ایزولیشن است که شرکت ما به دانش تولید محصول توانایی استخراج ژنوم ویروس کرونا طی ۱۵ دقیقه دست یافته و این محصول در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود. مرحله بعد کیت تشخیصی است که طراحی آن انجام شده و پروتوتایپ آن آماده و در حال اخذ مجوزهای لازم است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیاز کشور به کیت‌های تشخیص ویروس کرونا برای غربالگری را ۲ تا ۵ میلیون تست عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار تست تشخیص کرونا انجام می‌شود که این میزان با وجود غربالگری بیشتر خواهد بود و کشور به کیت‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کند.

وی گفت: توان تولید این شرکت بسیار بالاست؛ بنابراین در صورت تأمین بازار داخلی و با همکاری وزارت بهداشت محصولات مازاد تولیدی به خارج صادر خواهد شد. تمام محصولات تولیدی با دانش فنی بومی شرکت بوده‌است و در حال حاضر ۲۰ نفر در این شرکت دانش‌بنیان مشغول به فعالیت هستند.

محمودی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ محصول جدید در این شرکت تولید می‌شود، گفت: در تلاش هستیم در سال‌جاری تولید کیت‌های تشخیص مولکولی ویروسی با دانش فنی داخلی به صورت استاندارد در کشور تولید کنیم.

وی دربارهٔ شعار سال تحت عنوان جهش تولید، افزود: افزایش تقاضا تنها راه تحقق این شعار سال است؛ بنابراین در صورت افزایش عرضه و تقاضا محصول به فروش رفته و شرکت تولیدی با درآمد حاصل از فروش محصول شرکت را توسعه می‌دهد. این امر مهم زمانی محقق می‌شود که مسئولان کشور همکاری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066848

وب گردی

وب گردی