تولید روزانه 20 هزار لیتر انواع ژل و محلول ضدعفونی کننده/ صادرات انواع قرص و کپسول به کشورهای خارجی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: از آغاز شیوع کووید 19 در کشور سعی که در کنار تولید قرص و کپسول، محلول ضدعفونی کننده دست و ژل را در دستور کار خود قرار دادیم تا جایی که با قدرت تمام توانستیم روزانه 20 هزار لیتر انواع ژل و محلول ضدعفونی کننده تولید کنیم.

حسن انصاری‌محسنی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان طی 25 سال سابقه فعالیت توانسته با بهره گیری از توانمندی‌های علمی داخلی و خارجی، تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی بیش از ۱۰۰ قلم دارو به شکل قرص و کپسول در دسته‌های قلبی عروقی، اعصاب، آنتی هیستامین‌ها، گوارش، ضد دیابت، ضد دردهای مخدر و غیر مخدر و… تولید و به بازارهای دارویی داخل و خارج عرضه کند.

وی تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان از زمان آغاز فعالیت سعی کرده با بکارگیری دانش روز اقدام به تولید قرص و کپسول‌هایی کند که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه بازار دارو بازار بزرگی است، گفت: این شرکت تولید سالانه بیش از 600 میلیون قرص و کپسول و داروهای تاثیر گذار تولید و وارد بازار می‌کند.

انصاری‌محسنی به چالش‌های پیش‌روی این صنعت اشاره کرد و افزود: متاسفانه صنعت داروسازی در کشور آینده مبهمی دارد به ویژه سال آینده؛ وصول مطالبات، تامین ارز و قیمت گذاری از جمله مشکلاتی است که این صنعت با آن مواجه است و دولت باید برای بخش کمک کند تا بتوانیم شاهد توسعه این صنعت در کشور باشیم.

وی با تأکید براینکه اولویت اصلی این شرکت دانش‌بنیان تامین بازار داخلی است، گفت: بعد از نیاز بازار و مجوز سازمان غذا و دارو برنامه صادرات را در دستور کار خود داریم تا جایی که هم‌اکنون علاوه برنیاز تامین نیاز داخل به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، کشورهای آسیای میانه، آفریقایی و اورسیا صادرات داریم.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: دانش تولید دارو و نیروی انسانی متخصص یکی از مزیت‌های بالقوه اقتصادی کشور است و باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را کرد و تحقق این امر مهم نیازمند حمایت و عزم جدی مسئولان کشور دارد که بتوانند گرهی از مشکلات این صنعت باز کنند.

انصاری‌محسنی گفت: از آغاز شیوع کووید 19 در کشور سعی که در کنار تولید قرص و کپسول، محلول ضدعفونی کننده دست و ژل را در دستور کار خود قرار دادیم تا جاییکه با قدرت تمام توانستیم روزانه 20 هزار لیتر انواع ژل و محلول ضدعفونی کننده تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روزانه 8 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست در این شرکت تولید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066849

وب گردی

وب گردی