وزارت بهداشت تعدیل پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی را پیگیری کند

نماینده مجلس گفت: وزارت بهداشت تعدیل پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی را پیگیری کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حیدرعلى عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه با رد شدن برخی طرح‌های وزیر بهداشت در مجلس گفت: در کنترل بیماری‌های واگیردار به‌خصوص در بحث کووید ۱۹ باید ۳ دیدگاه پزشکی، اقتصادی، اجتماعی را بررسی و تجمیع کنیم تا به یک نتیجه کلی و قابل قبول برسیم.

وی با بیان اینکه دیدگاه پزشکی تکلیف را روشن مى‌کند و با این دیدگاه حتما همه شهرها و روستاها و... باید قرنطینه می‌شد گفت: دیدگاه بعد، دیدگاه اقتصاد است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

عابدی در پاسخ به این سوال که آیا باید سلامت، فداى اقتصاد شود یا اقتصاد فداى سلامت توضیح داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضمن حفظ سلامت به اقتصادمان هم ضرر و آسیبی نرسد، چون اگر از نظر اقتصادی هم به مشکل بخوریم برای کشور مشکل ایجاد خواهد شد و کمک به اقتصاد به سلامتی ما کمک خواهد کرد.

وى در ادامه افزود: ما در کنترل بیماری‌های واگیر دار، برنامه داریم که شامل ۵ قدم است. قدم اول، تشخیص، قدم دوم، بیماریابی ، قدم سوم، درمان، قدم چهارم،کار تیمی و قدم پنجم پیگیری است. در قدم سوم که درمان است نگرانی نداریم ، چون در شهر و شهرستان‌ها هم عملکرد خوبی داشتیم.

نماینده مجلس درباره اختلاف نظر بین وزیر بهداشت و هیأت دولت گفت: بنده هیچ اطلاعى از این موضوع ندارم اما اگر هم اختلاف و مشکلى باشد در قدم اول و دوم در رابطه با کنترل بیمارى است که خب اختلاف نظرهای زیادی در این دو قدم از نظر علمی وجود دارد.

وی درباره رد شدن طرح سه فوریتى تعطیلی یک ماهه ى کشور و طرح جدیدگفت: طرح سه فوریتى پخته بود اما دیرهنگام مطرح شد، اگر این طرح در روزهای ٥ یا ٦ اسفند مطرح مى‌شد و بازار و کسب و کار یک ماه تعطیل مى شد اتفاق بهتری رخ می‌داد، اما ما الان تجربه بیشتری داریم و در طرح جدیدی که داریم و در حال پیگیری هستیم که در قسمت بیماریابی و تشخیص وزارت بهداشت باید به طور جدی وارد عمل شود و اگر وزارت بهداشت بتواند دقیق بیماران را شناسایی کند و نگذاریم آن ها به طور آزادانه در سطح جامعه فعالیت داشته باشند شیوع بیماری کاهش میابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: روز دوشنبه وزیر بهداشت و تمام اعضای کمیسیون مقابله با کرونا در مجلس حضور داشتند و نقطه نظرات کمیسیون مجلس به آن ها منعکس شد و تصمیماتی هم گرفته شد که مهم‌ترین آنها اختصاص بودجه در جهت استخدام پرستاران بود. چون متاسفانه ما همیشه با کمبود پرستار مواجه هستیم و در حال حاضر که فشار زیادی روی پرستاران هست باید نیروی جدید جذب شود و از طرفی بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی باید نظارت کاملتری انجام شود تا تعدیل نیروی پرستار نداشته باشند و وزارت بهداشت موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066879

وب گردی

وب گردی