انتقاد رییس کمیسیون آموزش مجلس از اجباری بودن نرم افزار شاد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که بسیاری از مردم نمی‌توانند به نرم افزار شاد دسترسی داشته باشند، گفت: بر فرض این دسترسی هم وجود داشته باشد چرا باید در استفاده از آن اجبار کنید؟

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی زاهدی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: چرا موضوع استفاده از نرم افزار شاد را اجباری می‌کنید مگر نمی‌دانید در کشور برخی از مردم به چه میزان محروم هستند و نمی‌توانند به تلفن همراه هوشمند دسترسی داشته باشند. به فرض هم این دسترسی باشد بهای اینترنت را چه کنند؟ بر فرض که این هزینه رایگان شود چه کسی گفته که باید اجباری در آن وجود داشته باشد؟

مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر زاهدی عنوان کرد: نرم افزار شاد مسئله عده‌ زیادی است، لازم است به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، وزیر آموزش و پرورش را به مجلس دعوت کنید تا اگر امکان استفاده تمام مردم از این نرم افزار وجود ندارد دولت راهکار جدیدی را در نظر داشته باشد. برای مثال یکی از راهکارها این است که باقی مانده کتاب‌ها به عنوان پیش نیاز در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود. حتی می‌توان در این باره یک طرح دو فوریتی را در نظر قرار بدهند.

زاهدی، نماینده کرمان همچنین در تذکری به رئیس جمهور، وزرای کشور و کشاورزی اظهار کرد: سال پیش شاهد سیل در حوزه انتخابیه بودیم اما از سال پیش برای این که امسال سیلی رخ ندهد چه کردید؟ در حالی که در شب‌های گذشته دو سیل زندگی مردم را ویران کرده است. آیا توانستیم سال گذشته خرابی سیل‌ها را بهبود بخشیم و سیل بند ایجاد کنیم تا امسال این حادثه رخ ندهد که بسیاری از مردم با مشکلاتی رو به رو شوند.

ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1066904

وب گردی

وب گردی