دهه یادمان شهید مرتضی مطهری در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود

پویش مردمی حمایت و آشنایی با تفکرات استاد شهید مرتضی مطهری در واکنش به توهین به شخصیت این اندیشمند توسط یک شهروند دو تابعیتی، در جمهوری آذربایجان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پویش مردمی حمایت و آشنایی با تفکرات استاد شهید مرتضی مطهری در واکنش به توهین به شخصیت این اندیشمند توسط یک شهروند دو تابعیتی، در جمهوری آذربایجان راه‌اندازی شد.

براساس این گزارش، چندی پیش الخنان رازیل شهروند دو تابعیتی آذربایجان و سزمین‌های اشغالی با انتشار مطلبی توهین‌آمیز نسبت به شهید مطهری در فیس بوک خود باعث برانگیختن احساسات مردمی در آذربایجان و شکل‌گیری پویشی در فضای مجازی جهت حمایت از این چهره جهان اسلام شد.

این پویش که از ۲۱ آوریل تا یکم می مصادف با سالگرد شهادت دکتر مرتضی مطهری برگزار می‌شود از عموم مردم خواسته با انتشار جملات ناب از این دانشمند، معرفی آثار و استفاده از تصاویر وی در پروفایل‌هایشان نسبت به گرامیداشت یاد ایشان اقدام کنند.

در متن فراخوان پویش مردمی آذربایجان برای حمایت از این اندیشمند و پیوستن به دهه یادمان شهید مرتضی مطهری آمده است:
«دهه یادمان شهید مرتضی مطهری»

* فیلسوف بزرگ اسلامی، اندیشمند و فقیه شهید مرتضی مطهری

آشنایی با تفکرات ایشان بصورت ضروری احساس می‌شود. مکتب فکری شهید مطهری در بین مسلمانان و غیرمسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد. در این بازه زمانی که جریان‌هایی که می‌خواهند دنیا را در جهالت، حیله و نفاق نگه دارند، این جایگاه آنان و جاسوس‌هایشان را ناراحت کرده و بر همین اساس به دنبال این هستند که تهمت‌ها و دروغ‌های ناروایی را به این شهید والا نسبت داده و منتشر کنند.

از این رو برای اینکه جوانان آذربایجان با معلومات عمیق و پاک ایشان آشنا شوند، دهه شهید مطهری را اعلام می‌کنیم.

حمایت مردمی از این پویش در جمهوری آذربایجان و فشار افکار عمومی سبب حذف مطلب توهین‌آمیز از صفحه این شهروند دو تابعیتی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066938

وب گردی

وب گردی