ابراز تمایل مقام عراقی به خرید سامانه «اس-400» از روسیه

یک مقام ارشد عراقی از انجام بحثهای لازم در دولت این کشور برای خرید سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-400» از روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مقام ارشد عراقی در روزهای گذشته نسبت به خرید سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-»400 از روسیه ابراز تمایل کرد.

به نوشته وبگاه «آرمی» «عادل عبدالمهدی» رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس عراق در این زمینه گفت: «موضوع خرید اس-400 اینک از سوی مقامهای مسئول در دست بررسی قرار دارد.این قرارداد احتمالی اینک در انتظار تصویب از سوی نخست وزیر است.»

به گفته این مقام عراقی این احتمال وجود دارد که دولت جدید ائتلافی عراق این قرارداد را تصویب کند. این مقام ارشد عراقی تاکید کرد تا آنجا که بشود جلوی ورود تجهیزات نظامی غربی به این کشور گرفته خواهد شد.

یک مقام ارشد کیته دفاع وامنیت مجلس عراق در ژانویه 2020 در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی فاش ساخت که این کشور در حال ارزیابی خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 از روسیه است. در حال حاضر سامانه های «پنتسیر»، «ایگلا» و «ام 1097 » در خدمت ارتش عراق برای دفاع از حریم هوایی این کشور هستند.

خرید پدافند هوایی توسط عراق زمانی آغاز شد که چندین بار مواضع سازمان الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق هدف قرار گرفت؛ حملاتی که توسط رژیم صهیونیستی و همدستانش یعنی آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» انجام گرفت. بسیاری از منابع و تحلیلگران عراقی اعلام کردند که منبع تمامی این حملات، اراضی اشغالی فلسطین نبوده، بلکه بخشی از آن، از شرق سوریه یعنی مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک انجام شده است .

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق چندی قبل اعلام کرد که مشاور امنیت ملی این کشور در جریان سفر خود به مسکو توانست موافقت سران روس را برای خرید سامانه پدافندی اس-400 کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066953

وب گردی

وب گردی