الحاق خاک کرانه باختری، فلسطین را به ماقبل اسلو بازمی‌‌گرداند

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین با تاکید بر اینکه اجرای طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی موجب لغو توافقات پیشین می‌شود، گفت: امروز عرب‌ها از بیم آمریکا در برابر این توطئه اسرائیل سکوت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین از کشورهای عربی گله کرد و گفت، فلسطینی‌ها در برابر دو دشمن هستند یکی رژیم اشغالگر و و دومی کرونا اما اولی از دومی هم خطرناک‌تر است.

زکی در گفت‌‌وگو با شبکه المیادین بیانیه محمود عباس درباره پاسخ محکم به هر گونه الحاق خاک فلسطین به سرزمین‌های فلسطینی را بسیار روشن خواند و گفت: «ضعف کنونی ما در دو دستگی ماست و به اعتقاد من خطرهای ناشی از دولت ائتلافی نتانیاهو و گانتز واقعیت فلسطینی جدیدی را ایجاد خواهد کرد».

زکی تصریح کرد: «برخی حکومت‌های عربی می‌ترسند اگر از فلسطین در برابر نقشه مشترک آمریکا و اسرائیل برای انضمام خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی دفاع کنند منافع و روابطشان با واشنگتن به خطر افتد، اما می‌دانیم که ملت‌ها با ما هستند».

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تصریح کرد: «الحاق خاک کرانه باختری به اسرائیل ما را به سر خانه اول خود بازمی‌گرداند و موجب می‌شود که ما دیگر به آنچه در گذشته بوده (توافقات پیشین نظیر توافق اسلو) مقید نباشیم».

او در موضوع اسرای فلسطینی نیز گفت:« ما طالب پول نیستیم بلکه طالب آزدی هستیم و هرگز از [آزادی] اسرایمان کوتاه نخواهیم آمد».

زکی افزود: «محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که به حمایت از اسرای خود ادامه می‌دهیم و هرگز تسلیم نمی‌شویم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1066961

وب گردی

وب گردی