در برابر الحاق کرانه باختری دست بسته نخواهیم بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در صورت الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری به سرزمین اشغالی، تمامی توافقنامه‌ها را ملغی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امشب (چهارشنبه) دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری، تمام توافقنامه‌ها را لغو خواهد کرد.

به نوشته وبگاه فلسطینی معا، «محمود عباس» که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان سخن می‌گفت، تأکید کرد: «اگر اسرائیل الحاق بخشی از خاک فلسطین را اعلام کند، ما دست بسته نخواهیم ماند. تصمیمات شورای ملی و مرکزی کاملا روشن است و ما در صورت الحاق اراضی کرانه باختری آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.»

او گفت که به تمامی طرف‌های بین‌المللی این موضوع گوشزد شده است و هیچ کس نباید چنین فرض کند که می‌تواند با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده در پی شیوع کرونا، حقوق مردم فلسطین را پایمال کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید روز دوشنبه بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آنها آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از ماه ژوئیه است.

بر اساس برآوردهای فلسطینی، الحاق اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی به حدود ۳۰ درصد از کل مساحت آن خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066962

وب گردی

وب گردی